شناسهٔ خبر: 77512 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

طرح ساخت ورزشگاه در پشت بام مدارس+تصاویر

کمبود فضای ساختمانی در مدرسه‌ای در چین باعث شد تا مدیران آن خلاقیت جالبی به کار گیرند تا این مدرسه جهانی شود.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، خیلی ها بر این باور هستد که چین یک کشور بزرگ ورزشی است نه یک کشور قدرتمند ورزشی. همانطور که رئیس جمهور این کشور در تجلیل بازی های المپیک و پارالمپیک پکن اعلام کرد: «چین باید از یک کشور بزرگ ورزشی به یک کشور قدرتمند ورزشی تبدیل شود.»

درباره تاثیرات برگزاری بازی های المپیک در چین می توان به ترویج روحیه المپیک در میان مردم چین و شرکت تعداد بیشتری از مردم چین در فعالیت های ورزشی، تکمیل تأسیسات و امکانات ورزشی و تقویت ارتباطات چین و جهان اشاره کرد.  اکنون دولت چین برای تعمیم ورزش در میان مردم بسیار تلاش می کند. با تصویب شورای دولتی چین، از سال ۲۰۰۹، هشتم اوت هر سال به عنوان روز ورزش همگانی تعیین شد. این روز گرامیداشت برگزاری بازی های المپیک و نیز روز تعمیم ورزش در میان مردم است. لیو پن، رییس اداره کل ملی ورزش چین ابراز امیدواری کرد که در این روز همه با شادی و سلامتی ورزش کنند.

به همین منظور از هر وسیله ای برای ترویج ورزش در این کشور استفاده می شود. تا جایی که یک مدرسه ابتدایی در استان «ژجیانگ» چین با کمبود فضای مناسب برای ورزش دانش آموزان خود مواجه بود؛ ابتکار جالبی به خرج داده است.  مدیر این مدرسه تصمیم گرفت تا پشت بام ساختمان را تبدیل به پیست دومیدانی کند تا ۱۶۰۰ دانش آموز این مدرسه بتوانند به راحتی ورزش کنند.

rooftop-running-track1-550x387.jpg

این مدیر خلاق در شرایطی که در انتخاب خود محدود بود از یکی از معماران متخصص این کشور به نام «روان هائو» کمک گرفت تا پشت بام مدرسه را تغییرکاربری بدهد تا دانش آموزانش مدرسه ای شگفت انگیز داشته باشند.

rooftop-running-track2-550x366.jpg

در این پیست دومیدانی تمام اقدامات امنیتی از جمله سه لایه محافظ برای بچه ها وجود دارد و دورتادور زمین دیوار کشی شده است. همچنین دوربینهای مدار بسته ای در نقاط مختلف زمین نصب شده است تا بر فعالیت دانش آموزان نظارت شود.

rooftop-running-track4-550x366.jpg

این پیست دومیدانی منحصر به فرد در ماه سپتامبر افتتاح شد و بیش از ۳هزار متر مربع فضای مناسب برای ورزش و بازی دانش آموزان در امنیت کامل وجود دارد. ش

نظر شما