شناسهٔ خبر: 77479 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پرواز پهپاد ابابیل در غزه +تصاویر

گردان‌های عزالدین القسام در رژه نظامی در نوار غزه به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد تاسیس جنبش حماس، سلاح‌های جدید خود از جمله یک فروند هواپیمای بدون سرنشین را به نمایش گذاشت.

به گزارش نماینده، ده‌ها هزار شهروند فلسطینی در راهپیمایی‌های بیست و هفتمین سالروز تاسیس جنبش حماس در نوار غزه شرکت کردند و در این مراسم برای اولین بار پهپاد شناسایی «ابابیل» حماس به معرض نمایش گذاشته شد که این اقدام اسرائیل را غافلگیر کرد.

مشارکت گسترده مردم فلسطین در راهپیمایی تاسیس «حماس» در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه، پایگاه گسترده مردمی این جنبش را به رغم همه محاصره‌ها و تجاوزات به تصویر کشید، محاصره و تجاوزاتی که هدف از آن پایان بخشیدن به حمایت‌های گسترده مردمی از این جنبش است.

سخنگوی حماس در خان یونس گفت: مشارکت گسترده مردمی حامل پیامی روشن به دوستان و دشمنان است و آن اینکه این جنبش هرگز در برابر توطئه‌ها سر تسلیم فرود نخواهد آورد و از پایگاه مردمی گسترده برخوردار است که هرگز توطئه‌ها بر آن تاثیر منفی نخواهد گذاشت.

«حماس رقب» افزود: این پایگاه مردمی نشانگر پایبندی حماس به اصول و آرمان‌هایش و موفقیت طرح‌های راهبردی آن است.

«فتحی حماس» از رهبران این جنبش نیز در واکنش به حضور پرشور ملت فلسطین در این راهپیمایی گفت که مشارکت باشکوه فلسطینیان در این راهپیمایی مهر تاییدی از سوی آنان بر درستی مشی و گزینه‌های حماس است.

در این مراسم همچنین برای اولین بار پهپاد شناسایی «ابابیل» متعلق به گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس به نمایش گذاشته شد و برای مدتی در آسمان غزه به پرواز در‌آمد.

در این مراسم که «اسماعیل هنیه» معاون دفتر سیاسی جنبش حماس نیز حضور داشت از سلاح‌های جدید خود از جمله یک موشک نیز رونمایی شد.

به دنبال پرواز پهپاد بر فراز آسمان غزه، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به حالت آماده باش درآمد و جنگنده‌های اف ۱۶ این رژیم به پرواز درآمده و به گشت زنی پرداختند.

شبکه دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که افسران نیروی هوایی این رژیم بیم آن دارند که هواپیمای شناسایی حماس همانند پهپاد حزب الله وارد حریم هوایی اراضی اشغالی شده و عملیاتی را صورت داده و یا اقدام به جمع آوری اطلاعات حساس از این رژیم کند، به همین خاطر، جنگنده‌های اف ۱۶ به حالت آماده باش درآمده‌اند.

نظر شما