شناسهٔ خبر: 77298 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

آموزش «زنان کماندو» برای حفاظت از شیعیان+تصاویر

آموش زنان کماندو در شمال غربی پاکستان که شیعیان همواره هدف ترورهای هدفمند تروریست‌های سپاه صحابه قرار می‌گیرند به تازگی کار آموزش «زنان کماندو» جهت مقابله با تروریست‌ها آغاز شده است.

به گزارش نماینده، پلیس شهرستان نوشَهره در ایالت مرزی شمال غربی پاکستان به منظور مقابله با تروریست‌های تکفیری اقدام به استخدام زنان داوطلب کرده است.

منابع خبری در پاکستان محل اردوگاه آموزش نظامی این زنان را در منطقه حکیم آباد شهرستان نوشهره عنوان کردند که در این اردوگاه نیروهای پلیس زن برای کسب توانایی و مهارت‌های لازم جهت شرکت در عملیات رزمی، ضدتروریستی و امداد و نجات آموزش می‌بینند.

شهرستان نوشهره جزئی از منطقه کلان‌شهری پیشاور به‌شمار می‌آید که از مناطق نسبتا ناآرام پاکستان محسوب می‌شود و گروه‌های تروریستی طالبان و سپاه صحابه شیعیان و مسلمانان زیادی را هدف ترورهای هدفمند خود قرار می‌دهند.

پلیس نوشهره اعلام کرده که «زنان کماندو» علاوه بر شرکت در عملیا‌ت‌های ضد تروریستی در زمینه جرایم مربوط به زنان نیز نقش آفرینی خواهند کرد.

به گفته پلیس نوشهره این طرح فعلا در مرحله آموزش‌های ویژه و حرفه‌ای است و این گروه از پلیس‌های زن بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی ویژه برای انجام عملیات‌های نظامی، امنیتی و امدادی در شرایط سخت، همچنین می‌توانند در مواقع وقوع فجایع انسانی و حوادث طبیعی در زمینه حفظ امنیت و امدادرسانی نقش بسزایی داشته باشند.

بی‌تفاوتی دولت پاکستان و نیز بهره‌برداری گروه‌های تروریستی از اوضاع کنونی پاکستان موجب افزایش افراط‌گرایی و کشتار شیعیان در این کشور شده است.

نظر شما