شناسهٔ خبر: 77186 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

مجلس ۲ هفته تعطیل شد/پایان آخرین جلسه پاییزی نمایندگان/جلسه بعدی ۷ دی

مجلس/1* آخرین جلسه علنی نمایندگان مجلس در فصل پاییز دقایقی قبل به پایان رسید و خانه ملت طی دو هفته آینده نشست علنی نخواهد داشت و جلسه بعدی ۷ دی تشکیل می‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دقایقی قبل با اعلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست ساعتی از صحن علنی را بر عهده داشت، پایان یافت.

ابوترابی‌فرد پیش از پایان نشست علنی خانه ملت اعلام کرد مجلس طی دو هفته آینده نشست علنی نخواهد داشت و تعطیل است و جلسه بعدی پارلمان یکشنبه ۷ دی‌ ماه با دستور کار رسیدگی به دستور هفتگی تشکیل می‌شود.

وی افزود: لازم است از همکاری ارزشمند همکاران گرامی و ارجمند و تلاش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس و مشارکت دولت در بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تشکر کنم.

نایب رئیس مجلس تأکید کرد: اینکه لایحه دولت در دستور کار قرار نگرفت اما با توجه به اینکه مفاد طرح پیشنهادی نمایندگان در راستای پاسخ به دغدغه دولت ارزیابی کردند با مشارکت جدی در بررسی الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مشارکت داشتند البته کمیسیون‌های تخصصی دیگر مجلس نیز با اینکه نقدی در نحوه ارجاع داشتند اما اهمیت و نقش بررسی این احکام را برای تبدیل به قوانین ثابت مورد اهتمام جدی قرار دادند.

ابوترابی‌فرد یادآور شد: از معاونت قوانین و مجموعه دست‌اندرکاران بررسی این طرح تشکر کامل را دارم امیدوارم شورای نگهبان در این ایام بررسی مصوبه دولت را در دستور کار قرار دهند و مجلس قبل از ورود به بودجه سالانه در کمیسیون‌ها و کمیسیون تلفیق با احکام روشن و شفافی در این حوزه روبرو باشیم و بتوانیم بودجه سال ۹۴ را به نحو شایسته‌ای مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همکاران ارجمند ما برای بررسی این طرح ۵ هفته کاری منظم را در مجلس حضور داشتند، لذا برای حضور در حوزه انتخابیه در ۲ هفته پیش رو مجلس به مدت ۱۵ روز تعطیل بوده و نمایندگان پس از ۲ هفته، جلسه علنی مجلس را در تاریخ ۷ دی برگزار خواهند کرد.

نظر شما