شناسهٔ خبر: 77170 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

منابع استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس تامین شد

عملیات انتقال مدارس پیش ساخته به روستاهای صعب العبور در استان لرستان به همت نیروهای هوا فضای سپاه پاسداران و اداره کل نوسازی مدارس لرستان در حال انجام است. نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند ۲۰ درصد از منابع حاصل از دریافت نرخ گاز و عوارض مشترکین را به تأمین و استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس ی،‌ اختصاص دهد.

به گزار a نماینده به نقل از مهر در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی مواد طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.

نمایندگان با تصویب ماده ای از این طرح دولت را مکلف کردند، تا پایان تکالیف تعیین شده ذیل، علاوه بر دریافت نرخ گاز، به ازای مصرف هر متر مکعب گاز طبیعی ده‌درصد(۱۰%) بهای گاز مصرفی باستثنای خوراک پتروشیمی‌ها را به‌عنوان عوارض از مشترکین دریافت و به حساب خزانه داری کل کشور واریز نماید.

در بند الف این ماده آمده است: هشتاد درصد(۸۰%) وجوه دریافتی صرفاً برای احداث تاسیسات و خطوط لوله گازرسانی به شهرها و روستاها، با اولویت مناطق سردسیر، نفت خیز، گازخیز و استان‌هایی که برخورداری آنها از گاز کمتر از متوسط کشور است توسط شرکت ملی گاز ایران، هزینه می شود.

در تبصره این ماده اشاره شده است که شرکت ملی گاز ایران مکلف است خسارات وارده به معابر عمومی روستاها ناشی از عملیات گازرسانی را از محل منابع این بند جبران کند.

علاوه بر این مقرر شد که بیست درصد (۲۰%) از منابع فوق به تامین و استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس با اولویت مدارس روستاها، تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس و هنرستانها در قالب ردیف مشخص در قوانین بودجه سنواتی و با مبادله موافقتنامه با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اختصاص یابد.

منابع مذکور به‌ عنوان درآمد شرکت تابعه ذی‌ربط وزارت نفت محسوب نمی‌شود و مشمول مالیات نیست.

نظر شما