شناسهٔ خبر: 77064 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

برنامه راهپیمایی تهرانی ها در روز اربعین

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از پیاده روی پایتخت نشینان در روز اربعین حسینی خبر داد و اعلام کرد: در روز اربعین حرکت با مترو در مسیر حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برای پایتخت نشینان رایگان است و همچنین ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیز برای زائران این مسیر پیش بینی شده تا در این مانور بزرگ وحدت شرکت کنند.

به گزارش نماینده به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی با بیان اینکه جاماندگان اربعین کربلا پیاده تا آستان حضرت عبدالعظیم(ع) می‌روند، افزود: صبح روز اربعین گردهمایی بزرگی در میدان امام حسین(ع) برپا و زائرانی که نتوانستند به زیارت اربعین در کربلا مشرف شوند، از میدان امام حسین(ع) تا آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) را پیاده‌روی خواهند کرد.

وی در تشریح برنامه‌های فرهنگی شهرداری در اربعین حسینی اعلام کرد: برنامه‌های مفصلی در روز اربعین تا پایان ماه صفر با همکاری شهرداری در مساجد و هیات‌های مذهبی برگزار می‌شود که مهمترین برنامه‌های ستاد اربعین شهرداری تهران در میدان امام حسین (ع) از ۱۴ آذر شروع شده و تا روز بیست و دوم آذر ماه ادامه دارد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های در حال اجرا گفت: این برنامه‌ها شامل اعزام زائران کربلا حسینی، اجرای آئین‌های عزاداری اقوام ایران اسلامی در خیمه‌ها، نمایشگاه‌های مفهومی (از حجاز تا کربلا) و (شمر زمانه ات را بشناس)، محصولات فرهنگ اربعین و نگار گذراست.

امرودی با اشاره به گردهمایی بزرگ مردم در میدان امام حسین(ع) راس ساعت ۷ صبح روز اربعین، اظهارکرد: کسانی که موفق به حضور در کربلای معلی نشده‌اند همزمان با روز اربعین می‌توانند با حضور در میدان امام حسین(ع) مسیر این میدان تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) را پیاده طی کنند. این در حالی است که دو مسیر فرعی نیز از میدان آزادی و امامزاده حسن(ع) انتخاب شده است که از مردم می‌خواهیم حضور پیداکنند.

وی با اشاره به برافراشته شدن پرچم‌های عزا و مزین شدن شهر به شعارهای روز اربعین گفت: درروز اربعین حرکت با مترو در مسیر حرم حضرت عبدالعظیم رایگان است و ۲۰۰ اتوبوس نیز برای برگرداندن زائران این مسیراز شهر ری به سمت سایر مقاصد شهر تهران پیش بینی شده است.

امرودی خاطرنشان ساخت: مراسم روز اربعین ساعت ۷ صبح با قرائت زیارت عاشورا در میدان امام حسین (ع) آغاز می شود و پس از عزیمت پیاده زائران به سمت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) نیز از ساعت ۱۰ صبح برنامه عزاداری در این میدان برگزار و به صورت زنده از تلویزیون پخش خواهد شد.

 

نظر شما