شناسهٔ خبر: 77059 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

فهم غلطی از اعتدال در جامعه در حال شکل‌گیری است

احمدرضا دستغیب نماینده شیراز در مجلس گفت: به نظر می‌رسد فهم غلطی از اعتدال در جامعه در حال شکل‌گیری است که می‌تواند برای دولت دردسرساز شده و مشکلات بسیار زیادی را در حوزه‌های مختلف به وجود بیاورد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس به نقل از خانه ملت، سید احمدرضا دستغیب نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی با بیان اینکه بیستم آذر مصادف با شهادت معلم اخلاق، مهذب نفوس و مرشد مردم، شهید محراب آیت الله دستغیب است، اظهار داشت: به تأسی از حالات آن شهید وارسته که عمر گرانقدر خود را صرف تهذیب نفس و تخلیه تعلقات مادی کرده و باید ضمن اصلاح رفتارها و گفتارهای خود پرهیز از وابستگی‌های دنیوی را نصب‌العین قرار دهیم تا اعمال حجابی بر سر راه قرب الهی و اتصال به منبع پرفیض ملکوت و کسب درجات معنوی نشود.

وی با بیان اینکه از سیر و سلوک آن شهید عارف، عشق و ارادت آن عصاره فضل و معرفت به آستان بلند ولایت که همواره در طول عمر پربارش حبل المتین مردم خداجوی شیراز به امام راحل (ره) و رکن رکین ولایت بود بر ما مسلم می شود، افزود: اگر دیروز فریاد "من اطاع الخمینی فقد اطاع الله" وی بر فراز مجلس خبرگان قانون اساسی نقش بست امروز اگر در میان ما بود و رهبر ما را که طلایه دار لاله ها و امید قلب عاشقان و خمینی زمان ما بوده، همان که شایسته رهبری می دانستش و عشق و علاقه وافر به او داشت را در این جایگاه می دید، نیز همان ندا که ندای "من اطاع الخامنئی فقد اطاع الله" بود سر می‌داد.

نماینده شیراز در ادامه با تأیید بر اینکه در ارتباط با مجلس ضرورت دارد تا روندها را اصلاح کنیم، خاطرنشان کرد: اصلاح آیین‌نامه از ضرورت‌هایی است که چند بار به همت برخی از عزیزان و بزرگان که تجربه‌ای داشتند انجام شد، از این رو همکاران باید دقت لازم را به خرج بدهند تا برای آینده باقی بماند.

دستغیب با اشاره به تولید ملی که امروز در دستور قرار گرفت، تصریح کرد: در این زمینه خلأ جدی بود و مردم در این رابطه مدام سوال می‌کردند، از این رو اکنون که وضعیت تولیدکننده، تولید و کارخانجات واقعا اسفناک است، تحقق درآمدهای مالیاتی در دوران رکود به چه معناست که در هم اکنون از سوی برخی مدیران ارشد در حال مطرح شدن است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم ادامه داد: به نظر می‌رسد بانک‌ها بدتر از گذشته تبدیل به بنگاه‌های اقتصادی شده‌اند و به جای اینکه منابع را به تولید بدهند، برعکس دارند منابع را جذب می‌کنند و کار اقتصادی روی آن انجام می‌دهند از این رو باید به وضعیت بانکداری که به بنکداری و بنگاه‌داری منتقل شده است، توجه شود.

وی در ادامه به برگزاری همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در روز گذشته اشاره و مطرح کرد: من از سخنان رئیس مجلس که حرف دل بسیاری از مردم بود تشکر می‌کنم و اذعان می‌دارم کاهش این سمینار و همایش‌ها خود گامی در جهت سلامت اداری است و ضرورتی ندارد با برگزاری این همایش و سمینارها بخواهیم با این پدیده شوم مبارزه کنیم.

دستغیب افزود: اینکه طی این همایش‌ها ده‌ها نفر سخنرانی کنند و جمع‌بندی صورت بگیرد و اتفاقی نیفتد درست نیست و حتی حضور برخی افراد که خود در موضوع فساد اقتصادی و اداری دخیل هستند هم یکی از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود ضمن اینکه بیان برخی اعداد و ارقام نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده شیراز ادامه داد: هنوز در دستگاه‌های اداری مشکلات و مسائل پیچیده‌ای وجود دارد که باید به آن توجه کرد ضمن اینکه مدیران و کارمندان باید قدری قدر این نعمت را بدانند و در قبال مسئولیتی که به آنها داده شده پاسخگوی مردم باشند.

وی در ادامه با اشاره به بحث بهداشت، سلامت و درمان عنوان کرد: در بحث سلامت و درمان اقدامات خوبی انجام شده و ارزشمند است، اما باید این کار هوشمندانه صورت بگیرد که اولا همه اقشار را در بر بگیرد ثانیا به تمام افرادی که در پروسه درمان از قبیل پرستاران، پرسنل تا نگهبانان بخش درمان شرکت دارند توجه شود و همه زیرپوشش قرار گیرند و صرفا درآمدها انباشت نشود تا فقط در اختیار قشر خاصی قرار بگیرد.

دستغیب در ادامه با تأکید بر توجه بیشتر به بخش سلامت بیان داشت: در حال حاضر بخش بهداشت و سلامت جامعه مشکلات زیادی دارد، بنابراین نباید تمام تمرکز خود را روی درمان بگذاریم، چراکه وضعیت بد آب و هوا، وضعیت امنیتی که در ارتباط با غذا وجود دارد، همگی موضوع مهمی است که در بخش سلامت وجود داشته و دارد آرام آرام جامعه را به سمت وضعیت خاصی می کشاند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به برگزاری مراسمی در شیراز به مناسبت روز دانشجو یادآور شد: در روز ۱۶ آذر که روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد خودکامگی است متأسفانه یکی از اصحاب فتنه این روز را با سخنان سخیف خود به کام نخبگان و دانش پژوهان تلخ کرده و احساسات پاک عاشقان و دل دادگان ولایت در شهر شیراز را جریحه دار می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه کسی که داعیه اصلاح‌طلبی دارد و قیم مآبانه خود را دلسوز مردم معرفی می‌کند خوب است ابتدا به اصلاح درون خود بپردازد، گفت: این افراد باید از رذائل اخلاقی در اهانت و هتاکی و ساختارشکنی های ناجوانمردانه پرهیز کنند که اگر خویشتن داری و حرمت لباس پیامبر(ص) نبود، محال بود این فرد ۱۶ آذر شیراز را سالم به مقصد تهران ترک کند.

دستغیب با تأکید بر اینکه قویا به مسئولان ارشد استان، مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همه مسئولانی که مجوز مربوطه را صادر کردند تذکر می دهم تا مجددا چنینی اتفاقی در شیراز نیفتد و باعث جریحه‌دار شدن احساسات پاک دانشجویان نشود، گفت: به نظر می‌رسد فهم غلطی از اعتدال در جامعه در حال شکل‌گیری است که می‌تواند برای دولت دردسرساز شده و مشکلات بسیار زیادی را در حوزه های مختلف به وجود بیاورد.

وی افزود: ضمن حمایت از مواضع دانشجویان انقلابی، ولایی و با بصیرت شیرازی که با تجمع‌های قانونی خود در دو روز اخیر مواضع روشن خود را مطرح کردند تأکید می‌کنم نباید اجازه دهیم برخی با شیطنت سیاسی فضای دانشگاه‌ها را مسموم کنند.

نماینده شیراز در مجلس در پایان اضافه کرد: نکته آخر اینکه برخی افراد بدانند و بسوزند که زمزمه و نجوای جوانان انقلابی سومین حرم اهل بیت (ع) همسو با جوانان پاک ایران اسلامی این است که "چشم من و امر ولی، جان من و سید علی، ای مقتدایم چشمان تو، مؤمن شدم بر ایمان تو، بر دست مهدی(عج) انشاءالله دستان تو.

نظر شما