شناسهٔ خبر: 76867 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

پورمحمدی:

در مبارزه با فساد هنوز به اهداف خود نرسیده‌ایم/ به مردم گزارش می دهیم

پورمحمدی وزیر دادگستری گفت:می خواهیم اقدامات انجام شده در مبارزه با فساد را به مردم گزارش بدهیم که در مرحله اول اطمینان و اعتماد جایگزین تردید در افکار عمومی شود.

به گزارش  نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، مصطفی پورمحمدی در همایش ملی ارتقاء سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد با حضور رئیس جمهور  با بیان اینکه مقوله مبارزه با فساد و سلامت اداری در صدر برنامه ها و فعالیت های دولت یازدهم قرار دارد ؛  افزود : در 16ماه گذشته از فعالیت دولت شاهد تشکیل جلسات ، بررسی ها ، تصمیم گیری ها و اقدامات ارزنده و قابل توجه و موثری در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به این که دولت یازدهم به صورت برنامه ریزی شده ، هدفمند ، منظم و با تاکیدات مکرر رئیس جمهور و مدیریت مستقیم معاون اول مقوله مبارزه با فساد و سلامت اداری را دنبال می کند ، گفت: موضوع مبارزه با فساد دغدغه جدی همه شهروندان ، نخبگان و مسئولان است.

پورمحمدی افزود: متأسفانه به دلیل فراز و فرودها و عوامل بازدارنده و تنگناها و نواقص موجود تاکنون به اهداف قابل قبول نرسیده ایم که موجب شک و تردید در افکار عمومی شده است.

وی با بیان این که مردم خواستار اقدام عملی و موثر و جدی در این زمینه هستند ، گفت: این همایش پس از 16 ماه از فعالیت دولت یازدهم با یک پیام روشن و یک شعار درازمدت برای نظام و مطابق با سند چشم انداز 1404 برگزار شده است.

وزیر دادگستری افزود: این شعار حرکت ملی به سوی کشوری بدون فساد است و ما در این همایش تصمیم داریم اقدامات انجام شده را گزارش بدهیم نه خواسته ها ، آرزوها و اهداف و برنامه های آینده را.

پورمحمدی گفت: برای این می خواهیم اقدامات انجام شده را به مردم گزارش بدهیم که در مرحله اول اطمینان و اعتماد جایگزین تردید در افکار عمومی شود.

وی افزود: موضوع دوم آن است که با این کار از فعالان ، کارآفرینان و سازندگان حمایت جدی شود و در مرتبه سوم  به متخلفان ، سوءاستفاده کنندگان و قانون شکنان هشدار جدی بدهیم.

وزیر دادگستری گفت: برای تحقق این سه پیام سه اقدام فعلی ، میان مدت و درازمدت مطرح است.

پورمحمدی افزود: در مقوله اقدامات فعلی گزارش فعالیت های انجام شده در این زمینه ارائه می شود و در مقوله میان مدت همه فعالان به خصوص نهادهای مدنی را با این موضوع درگیر خواهیم کرد و در مرحله سوم ایجاد فرهنگ عمومی مناسب و موثر دنبال می شود که برنامه ای درازمدت است.

وی گفت: اقداماتی هم باید به سرعت انجام شود که نیازمند عزم و اراده و تلاش جدی است که حضور همه در این اقدامات تأثیر خواهد داشت.

پورمحمدی افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ارتقاء سلامت اداری نیازمند اصلاح هستیم.

وزیر دادگستری در پایان مبارزه با فساد را دغدغه بزرگ ملی و بین المللی در جامعه بشری دانست و با اشاره به فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری در اردیبهشت 1380 گفت: در مطلع مواد هشت گانه این پیام آمده است: خشکانیدن ریشه فساد مالی ، اقتصادی و عمل قاطع و گره گشا در این زمینه مستلزم اقدام جدی قوای سه گانه خصوصاً قوه مجریه و قضائیه است.

نظر شما