شناسهٔ خبر: 76774 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سازمان تأمین اجتماعی مکلف به تداوم پوشش بیمه تمام کارگران ساختمانی شد

مجلس با نظر نمایندگان مجلس، سازمان تأمین اجتماعی مکلف شد با دریافت هفت درصد حق بیمه سهم بیمه‌‌شده (از کارگر) نسبت به تداوم پوشش بیمه تمام کارگران ساختمانی اقدام کند.

به گزارش نماینده به نقل ازفارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه در صحن علنی به بررسی طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی که در اجرای اصل ۹۴ قانون اساسی توسط شورای نگهبان به مجلس اعاده شده بود پرداخت.

نمایندگان به منظور تأمین نظر شورای نگهبان این ماده را به این شرح اصلاح کردند: سازمان تأمین اجتماعی مکلف است با دریافت ۷ درصد حق بیمه سهم بیمه‌ شده از کارگر و ۱۵ درصد مجموع عوارض صدور پروانه از مالک نسبت به تداوم پوشش بیمه تأمین کارگران ساختمانی اقدام کند.

در صورت عدم تأمین منابع لازم برای گسترش پوشش بیمه‌ای کارگران با تصویب هیأت‌ وزیران افزایش یافت، سقف مجموع عوارض تا ۲۰ درصد بلامانع است.

همچنین وکلای ملت به منظور تأمین نظر شورای نگهبان تبصره ۴ ماده ۵ قانون بیمه تأمین اجتماعی کارگران ساختمانی را به این شرح اصلاح کردند که مراکز دینی از قبیل مساجد و تکایا، حسینیه‌ها و دارالقرآن‌ها از پرداخت سهم کارفرما معاف بوده و سهم کارفرما از محل ماده ۵ قانون تأمین می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما