شناسهٔ خبر: 76720 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

فروزنده در مراسم روز دانشجو:

باید به آمریکا بدبین و به تیم مذاکره‌کننده خودمان خوش‌بین باشیم

فروزنده قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی: باید صددرصد به آمریکا بدبین و به تیم مذاکره‌کننده خودمان خوش‌بین باشیم.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، لطف‌الله فروزنده در مراسمی که به مناسبت روز دانشجو از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: مسئولان می‌دانند که باید به نظرات مردم توجه کنند و در کشور ما در جابجایی قدرت اراده مردم نقش موثری دارد و مردم با مشارکت‌شان هر که را اراده کنند، رییس‌جمهور می‌شود.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با مورد توجه قرار دادن جایگاه کشورمان در منطقه، ‌گفت: اگر ایران اراده نکند مسائل نه در افغانستان و نه در سوریه حل نمی‌شود. آمریکا برای مساله داعش ۴۰ کشور را جمع کرد اما کجا توانست با داعش برخورد کند در حالیکه وقتی نیروی فکری ایران وارد شد دیدید که چگونه مساله مدیریت شد.

وی با بیان اینکه باید به سمت تشدید دولت اسلامی برویم و دولتی را که دولتمردانش از بن دندان به اسلام اعتقاد داشته باشند مورد توجه قرار دهیم، گفت: نظام اداری ما چالش‌های جدی دارد و در حالیکه باید در خدمت مردم باشد و نوکری مردم را کند اما اینگونه نیست و شاهد هستیم که فساد، رشوه و طولانی بودن کارها دیده می‌شود.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی اگر بخواهد رسالت خود را در این باره ایفا کند باید بداند که اول از همه لازم است تا آرمان‌گرای واقع‌گرا باشد. آرمان‌گرایی یعنی به وضع موجود راضی نبودن و البته انتقاد منصفانه داشتن و همیشه به دنبال تعالی بودن.

فروزنده همچنین گفت: جنبش دانشجویی باید بداند که هر چه داد و فریاد و عصبانیت دارد بر سر استکبار جهانی و آمریکا بزند چرا که اینها اساس بدبختی در دنیا شده‌اند.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر تشکلی فکر کند که باید خدمت آمریکا باشد مردمی نیست، گفت: جریانات سیاسی باید خط و مرز خود را با استکبار جهانی مشخص کنند و بدانند دشمن هیچگاه نگاه مثبت به ما ندارد و به کمتر از نابودی ما راضی نمی‌شود؛ بنابراین ما نمی‌توانیم بگوییم برد برد مذاکره می کنیم چرا که دشمن، دشمن است و در پی از بین بردن ظرفیت‌های ماست.

وی کمک به پیشرفت کشور را از دیگر رسالت‌های جنبش دانشجویی خواند و گفت: ما باید کارآمدی را به طور دقیق و درست تعریف کنیم و در نظام جمهوری اسلامی در جهت پیشرفت طرح و برنامه داشته باشیم.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی خطاب به دانشجویان، گفت: حتما عدالتخواه و نسبت به مساله عدالت حساس باشید چرا که عدالت فلسفه وجودی فعالیت‌های اجتماعی شماست.

فروزنده با بیان اینکه کمک به پیشرفت علم از دیگر مواردی است که باید مورد توجه دانشجویان قرار بگیرد، گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری، مهم‌ترین مساله ما رشد علمی است. حال ما باید طوری رشد کنیم که به عنوان یک قطب علمی مورد توجه قرار بگیریم که در این راستا باید علوم انسانی ایجاد کنیم که الگوهای مطلوبی را برای اداره نظام به ما بدهند.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مبارزه با فساد باید از دیگر اولویت‌های مدنظر دانشجویان قرار بگیرد، گفت: اگر ما با فساد به صورت ریشه‌ای برخورد نکنیم آسیب می‌بینیم. ما در مقابل آمریکا آسیب نمی‌بینیم اما در مقابل فساد حتما آسیب خواهیم دید. مخصوصا اگر فساد و رانت‌خواری در بین مسئولان باشد.

وی با بیان اینکه سیستم قضایی ما باید محکم، شفاف و قوی در این راستا برخوردهای لازم را داشته باشد، گفت: یکی از چالش‌های مهم ما در حوزه اقتصاد موضوع رانت است. ضمن اینکه باید مبارزه با فساد به گفتمان غالب ما تبدیل شود.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضدیت با اشرافی‌گری را نیز موضوع مهمی خواند و گفت: بعد از جنگ مساله نوکیسه‌ها و اشرافیت‌گرایی راه افتاد در حالیکه این موضوع قابل قبول نیست و نباید اینطور باشد که یک مدیر میلیاردها تومان داشته باشد و تفاوت بین کارمند و مدیر از زمین تا آسمان دیده شود. کسی که در حوزه مسئولیتی قرار گرفت باید ساده‌زیست باشد.

فروزنده با بیان اینکه مبارزه با گرایش‌های انحرافی نیز موضوع مهمی است، اظهار کرد: اسلام دین خرافات و لاابالی‌گری و التقاطی‌گری نیست، همچنین ما نگاه سکولاری را قبول نداریم. اسلام دین محبت و ارتباطات و ایثار و فداکاری است.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: توجه به استقلال فرهنگی نیز موضوع مهمی است و ما باید بدانیم که ریشه پیشرفت کشور فرهنگ است و وقتی بخواهند ریشه یک کشور را بزنند اول از نظر فرهنگی آن را استحاله می‌کنند. ما باید نسبت به مسائل فرهنگی حساس باشیم و بصیرت لازم را داشته باشیم و در این مسیر تلاش کنیم و بدانیم کار بدون بصیرت فایده‌ای ندارد.

در ادامه این نشست، دانشجویی از فروزنده پرسید که فرق بین سازش و مذاکره عزتمندانه چیست که وی در پاسخ به این سوال اظهار کرد: سازش نشان دادن در مقابل آمریکا یک خط مرعوب است. در مقابل این موضوع مذاکره عزتمندانه به معنی مقاومت است که فقط مبارزه را در بر نمی‌گیرد چرا که ما نرمش قهرمانانه نیز داریم و در این راستا شاهد بودیم تیم هسته‌ای ما محکم ایستاد و ساعت‌ها مذاکره کرد و زیر بار زیاده‌خواهی‌های آنها نرفت.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی همچنین وظیفه تشکل‌های دانشجویی در راستای موضوع مذاکرات را پاسداری از خطوط قرمز عنوان و اظهار کرد: حمایت از تیم مذاکره‌کننده و نقد منصفانه باید وجود داشته باشد. ضمن اینکه لازم است تا صددرصد به آمریکا بدبین باشیم و به تیم مذاکره‌کننده خودمان خوش‌بین باشیم و من معتقدم ما باید با آمریکا با قدرت حرف بزنیم.

وی در پایان سخنان خود بار دیگر با مورد توجه قرار دادن وضعیت نظام اداری کشورمان، گفت: این نظام اداری نمی‌تواند ما را به اهداف‌مان برساند. مهم‌ترین مشکل نظام اقتصادی ما سیستم بانکی است و در این مسیر نامه امام علی (ع) به مالک‌اشتر باید به عنوان یک مانیفست اداری مورد توجه قرار بگیرد و پیگیری شود.

نظر شما