شناسهٔ خبر: 76648 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

چرا منوچهر محمدی امسال فیلمی در جشنواره فجر ندارد؟

منوچهر محمدی431 منوچهر محمدی گفت: امسال قطعا در جشنواره فجر فیلمی ندارم.

به گزارش نماینده تهیه‌کننده فیلم‌هایی چون «طلا و مس»،«مهمان داریم‌»،«بوسیدن روی ماه» درباره احتمال حضورش در این دوره از جشنواره فیلم فجر به خبرنگار ایسنا گفت: می‌خواهم فیلم بسازم، اما امسال قطعا در جشنواره نخواهم بود. حداقل این لحظه هیچ فیلمی ندارم. کار کردن دو معنا دارد؛ کار کردنی که شما می‌بینید و به معنای شروع ساخت و تولید است، وجه دوم این است که مثلا چند فیلمنامه در حال نگارش است که نیازمند بررسی، سفر، حلاجی و چکش‌کاری است که دست و پنجه کردن با این کار وقت زیادی می‌گیرد. هر روز در محل کارم هستم و مشغول کارم. اما اینکه اینها به تولید نرسیده، دلایل خاص خود را دارد و دلایل حاشیه‌ای ندارد.

وی تصریح کرد: مطمئنا وظیفه ما فیلمسازی است و با آمدن و رفتن دولت‌ها خیلی مرتبط نیست، گرچه پاره‌ای وقت‌ها دولت‌ها کمک می‌کنند افراد سر ذوق آیند و از انرژی نهفته درونی‌شان بیشتر بهره بگیرند. گاهی وقت‌ها هم مسایل بیرونی و حاشیه‌ای باعث دلسردی یک سینماگر می‌شود.

محمدی افزود: فرق شغل ما با کارهای موظفی مثل کارمندی بانک همین است. گاهی دو خبر بد و نگران کننده سینما، ساعت‌ها همه ما را به خود مشغول می‌کند. بنابراین باید کمک کنیم فضای آرامش به سینما برگردد، چون در ۴ سال گذشته اتفاقاتی که افتاد، عملا سر نوعی ستیزه و مبارزه با سینماگران را داشت. و همه این‌ها باعث می‌شد شادابی و طراوت لازم وجود نداشته باشد. امیدواریم در شرایط جدید، دیگر شاهد این فضا نباشیم.

این تهیه کننده درباره سرنوشت فیلم «امام موسی صدر» نیز به ایسنا گفت: نگارش فیلمنامه به سال ۸۶ و ۸۵ برمی‌گردد. بخشی از فیلمنامه که مربوط به امام موسی صدر در لیبی بود و این کشور هم دستخوش تحولاتی شد، نیازمند بازنگری بود که در سه مرحله انجام شد و خوشبختانه فیلمنامه نهایی تکمیل شده است، اما ظاهرا هنوز شرایط تولیدش فراهم نیست.

منوچهر محمدی با اشاره به پیشینه این فیلمنامه یادآور شد: سفارش این کار در دوره اول مدیریت آقای جعفری جلوه بود و نگارش فیلمنامه از آن زمان شروع شد. قرار بود بنیاد فارابی این کار را انجام دهد اما الان شرایط اقتصادی کل کشور و طبیعتا سینما به گونه‌ای نیست که به تنهایی بتوانند این فیلم را به سرانجام برسانند. البته فیلمنامه امام موسی صدر اصلا یک پروداکشن عظیم و گران‌قیمت نیست. اما برای همین میزان هم، شرایط فراهم نیست. تلاش می‌کنیم بخشی از هزینه‌ها را با کمک فارابی تامین کنیم و بخش‌های دیگر را از جاهای دیگر ولی کاملا در مورد این فیلم در وضعیت مبهمی هستیم و الان نمی‌توانم بگویم این فیلم ساخته می‌شود یا نه.

نظر شما