شناسهٔ خبر: 76448 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شرکت‌های مشمول واگذاری موظف به تبعیت از قوانین مربوط به ایثارگران شدند

مجلس به موجب مصوبه مجلس شرکت‌های مشمول واگذاری اصل ۴۴ هستند، موظفند برای ایثارگران شاغل از قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران تبعیت کنند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان و در جریان بررسی ادامه طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، مواد الحاقی دیگری به این طرح را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بهارستان‌نشینان با تصویب ماده الحاقی ۳۳ مقرر کردند شرکت‌های مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی که واگذار شده و یا در حال واگذاری می‌باشند و یا در فهرست واگذاری قرار گرفته و یا می‌گیرند، موظفند برای ایثارگران شاغل در زمان واگذاری از قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران تبعیت کنند.  

وکلای ملت همچنین در ماده الحاقی ۳۴ نیز به منظور جلب مشارکت سرمایه‌گذاران و حمایت از سرمایه‌گذاری در امر توسعه حمل و نقل ریلی به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شهرداری‌ها اجازه دادند تا در مقابل اخذ تضمین‌های لازم از محل منابع داخلی خود بدون ایجاد هرگونه تعهد برای بودجه عمومی دولت نسبت به تضمین اصل و سود تسهیلات مربوط به سرمایه‌گذاری بخش‌های غیردولتی در این بخش و استفاده از ابزار کمک‌های فنی و اعتباری برای اقتصادی کردن طرح‌های مورد نظر و تضمین اثر نوسانات نرخ ارز در سرمایه‌گذاری مذکور اقدام کنند.

نمایندگان مجلس در ادامه ماده الحاقی ۳۵ را به دلیل قید شدن در لایحه خروج از رکود حذف کردند.  

نظر شما