شناسهٔ خبر: 76427 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین

ارزان‌ترین و گران‌ترین بنزین‌های جهان

بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته، ایران پنجمین بنزین ارزان دنیا را به بازار داخل عرضه می‌کند.

به گزارش نماینده به نقل از بلومبرگ، همچنان ونزوئلا پرچمدار عرضه ارزان ترین بنزین جهان است. هر لیتر بنزین در این کشور آمریکای لاتین چیزی در حدود ۲۸ تومان معادل ۰.۰۴ دلار قیمت گذاری شده است.

قیمت بنزین در نروژ به عنوان عرضه‌کننده گران‌ترین بنزین جهان، ۲۳۱.۵ برابر قیمت بنزین در ونزوئلاست.

عربستان با قیمت ۰.۴۵ دلار در هر گالن دومین عرضه‌کننده بنزین ارزان در جهان محسوب می‌شود. هر لیتر بنزین در این کشور خشک و بیابانی حدود ۳۲۲ تومان عرضه می‌شود.

قیمت بنزین در کویت معادل ۰.۷۹ دلار در هر گالن است که این کشور را از این نظر در جایگاه سومین کشور عرضه کننده بنزین ارزان در جهان قرار داده است. هر لیتر بنزین در کویت نیز حدود ۵۶۵ تومان قیمت گذاری شده است.

قیمت ۱.۳۸ دلاری هر گالن بنزین در مصر، جایگاه چهارمین کشور عرضه‌کننده بنزین ارزان جهان را برای این کشور به ارمغان آورده است. هر لیتر بنزین در این کشور بحران زده ۹۸۸ تومان اعلام شده است.

هر گالن بنزین در ایران معادل ۱.۴۲ دلار عرضه می‌شود که از این نظر بنزین ایران پنجمین بنزین ارزان جهان محسوب می‌شود. هر لیتر بنزین در بازار ایران ۱۰۰۰ تومان قیمت دارد.

از سوی دیگر نروژ گران‌ترین بنزین جهان را عرضه می‌کند. این کشور اروپایی هر گالن بنزین را با قیمت معادل ۹.۲۶ دلار در داخل خود عرضه می‌کند. هر لیتر بنزین با قیمت ۶۶۰۰ تومان در این کشور عرضه می‌شود.

از سوی دیگر ترکیه دومین بنزین گران جهان را به بازار داخل خود عرضه می‌کند به گونه‌ای که هر گالن بنزین در این کشور نیمه اروپایی ۸.۴۴ دلار عرضه می‌شود که معادل ۶ هزار تومان در هر لیتر است.

هنگ کنگ از جمله کشورهایی محسوب می‌شود که قیمت بنزین نسبت به دیگر کشورها در آن بالاست. هر گالن بنزین در هنگ کنگ معادل ۸.۱۲ دلار عرضه می‌شود و این کشور در مقام سومین کشور عرضه‌کننده بنزین گران در جهان قرار گرفته است. هر لیتر بنزین هنگ کنگ ۵.۸ هزار تومان قیمت دارد.

قیمت بنزین در ایتالیا معادل ۸.۱۱ دلار است که با این قیمت ایتالیا چهارمین کشور جهان از نظر بالا بودن قیمت بنزین است. هر لیتر بنزین در این کشور اروپایی ۵.۸ هزار تومان است.

هلند از جمله کشورهای عرضه‌کننده بنزین با نرخ بالاست. این کشور اروپایی نیز هر گالن بنزین را ۸.۰۷ دلار به شهروندان خود عرضه می‌کند که معادل ۵.۷ هزار تومان در هر لیتر است.

هر گالن بنزین معادل ۳.۷ لیتر و نرخ دلار بر اساس هر دلار ۲۶۵۰ تومان در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرآنلاین

نظر شما