شناسهٔ خبر: 76402 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

در واکنش به معضل مصرف‌زدگی صورت می گیرد:

نسخه‌پیچی گرافیست‌ها برای «سرطان مصرف»

مصرف گرایی/1 نهضت مردمی پوستر انقلاب، از سال ۸۸ با هدف ترویج گفتمان‌های رهبر معظم انقلاب به زبان بین‌المللی پوستر، شبکه‌ای مردمی از ایده‌پردازان، تولیدکنندگان، بانیان و موزعان آثار گرافیکی ایجاد کرده و نزدیک به ۸۰۰ اثر کیفی تولید نموده است.

به گزارش نماینده به نقل از جام نیوز، آیین رونمایی بیش از پنجاه پوستر با موضوع «سرطان مصرف» که به همت نهضت مردمی پوستر انقلاب و مجمع طراحان انقلاب اسلامی اصفهان (آیه) و توسط ۳۳ طراح گرافیست از هفت استان کشور تولید شده است، سه‌شنبه این هفته برگزار خواهد شد.

در این مراسم که از ساعت ۱۸ یازدهم آذرماه در مؤسسه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) آغاز خواهد شد، علاوه بر دکتر "غلامعلی حدادعادل" ، حجت‌الاسلام والمسلمین "ماندگاری" درباره معضل مصرف‌زدگی سخن خواهد گفت.

همچنین نمایش کوتاه «بنگاه آقای خرچنگ» روی صحنه خواهد رفت و رونمایی از کتابچه و نمایشگاه پوسترهای تولیدشده، پایان‌بخش این آیین خواهد بود.

گفتنی است پوسترهای مزبور، برگزیده آثار رسیده از طراحان گرافیک سراسر کشور در پاسخ به فراخوان تیرماه ۹۳ و نیز آثار تولیدشده در کارگاه‌های پوسترسازی مشهد و اصفهان است که از این پس نیز با کیفیت قابل چاپ، در پایگاه اینترنتی postermovement.ir در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

نهضت مردمی پوستر انقلاب از سال ۸۸ با هدف ترویج گفتمان‌های رهبر معظم انقلاب با زبان بین‌المللی پوستر، با ایجاد شبکه‌ای مردمی از ایده‌پردازان، تولیدکنندگان، بانیان و موزعان آثار گرافیکی، تا کنون به‌شیوه مردمی نزدیک به ۸۰۰ اثر کیفی تولید و در سراسر کشور منتشر ساخته است.

«سرطان مصرف»، «ایران جوان»، «جام جنایی» و «رمی جمرات» از آخرین فراخوان‌های این حرکت مردمی بوده است.

نظر شما