شناسهٔ خبر: 76360 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مدیران تلویزیون مشاوران نوجوان داشته باشند/«دیده‌شو» و تصویر واقعی جامعه

نازنین پیرکاری/1 مجری جدید برنامه تلویزیونی «دیده‌شو» گفت: من اگر جای مدیران تلویزیون بودم، گروه مشاوران نوجوان را تشکیل می‌دادم و از آنها در تهیه و تولید برنامه‌ها کمک و ایده می‌گرفتم.

به گزارش نماینده «نازنین پیرکاری» مجری جدید برنامه دیده شو،در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: تهیه کننده برنامه دیده شو، در طول بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان من را دیدند و از من برای اجرای این برنامه دعوت کردند و من نیز درخواست ایشان را اجابت کردم.آقای ساکت اف(تهیه کننده برنامه دیده شو)دست مجری را باز می گذارد و فردی مثل من برای کارکردن با چنین گروهی انگیزه زیادی دارد.

این بازیگر سینما و تلویزیون در رابطه با تاثیر گذاری برنامه‌های نوجوان عنوان کرد: هر برنامه ای که پخش شود؛ تاثیرگذار است؛زیرا ما یادگیری مشاهده ای داریم و وقتی که یک برنامه برای نوجوان ساخته شود؛اگر نوجوان در قبال مفاهیم آن برنامه نیز مقاومت کند،نهایتا در ضمیر ناخودآگاهش تاثیر گذار و ماندگار است.

پیرکاری در رابطه با نیاز نوجوانان گفت:ما امروزه در رسانه ملی نیاز نوجوانان را برآورده نمی کنیم. هم اکنون هیچ برنامه ای نداریم که به صورت کامل پاسخگوی نیاز نوجوانان باشد؛زیرا برخی محدویت ها به ما اجازه نمی دهد که با نوجوانان رو راست و صادق باشیم و این باعث می شود که نوجوان از تلویزیون روی گردان شود.به نظرم ما نباید فقط چیزهای خوب و زیبا را در برنامه ها نشان دهیم؛مطرح کردن زشتی‌ها و معضلات جامعه نیز بسیار به درک نوجوانان و مردم کمک می‌کند.

دارنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر بلند ویدیویی در بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان عنوان کرد: اگر من یکی از مدیران رسانه ملی بودم،اول سلایق آدم‌ها را حذف می‌کردم؛ زیرا برخی افراد وخط قرمزها را پر رنگتر می کنند و نشان می دهند.به نظر من یک برنامه نوجوان باید بسیار بازٰ،روراست و صادق باش،تا نوجوان با دیدن آن برنامه بتواند بهر چه که می خواهد را ببیند و بشنود.به نظرم صحبت کردن درباره خطوط قرمزی همانند رابطه دختر و پسر نیز یکی از نیازهای امروز نوجوانان است که باید در یک برنامه نوجوان به آن پرداخته شود.

وی افزود:به نظر من مدیران گروه نوجوان باید مشاوران نوجوان داشته باشند و از آنها نظرخواهی کنند. مدیران صحبت‌های مشاوران نوجوان خود را بشنوند و سپس با بهره گیری از تجربه و تخصص خود،به تولید برنامه بپردازند.

نازنین پیرکاری در رابطه نحوه اجرایش نیز خاطر نشان کرد:به لطف خدا؛در این ایامی که از اجرای من گذشته است؛از نوجوانان بازخورد خیلی خوبی دریافت کردیم و فکر کنم اکثرا راضی بودند و رضایت نوجوانان احتمالا به خاطر این بوده که اکثر کارهای من برای ژانر کودک و نوجوان.

پیرکاری در پایان افزود:نوجوانان امروز خیلی بزرگتر از سنشان رفتار می کنند و به بلوغ زودتر رسیده اند و ما این مسئله  را متاسفانه در برنامه‌های نوجوان مدنظر نداریم.

 

نظر شما