شناسهٔ خبر: 76316 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

ساخت یک فیلم در انتظار بازگشت سرمایه‌ی «شیار 143»

محمد حسین قاسمی/1 تهیه‌کننده «شیار 143» می‌گوید که منتظر است تا سرمایه‌ی این فیلم برگردد تا بتواند با همکاری بنیاد سینمایی فارابی، «لیخون» به کارگردانی مهدی نادری را جلوی دوربین ببرد.

به گزارش نماینده محمدحسین قاسمی که قرار است تهیه‌ی فیلم «لیخون» به کارگردانی مهدی نادری را برعهده داشته باشد، در گفت‌وگویی با خبرنگار سینمایی ایسنا در این‌باره توضیح داد: مهدی نادری از دوستان قدیمی من است که در حوزه مستند با هم آشنا شدیم. او سابقا از مستندسازان بسیار خوب بود که اگرچه فیلم سینمایی اولش به نام «بدرود بغداد» با بودجه کم ساخته شد اما خروجی بسیار خوبی داشت.

وی افزود: بر پایه‌ی دوستی ۱۰ - ۱۲ ساله‌ای که با آقای نادری داریم، همیشه دوست داشتیم با هم کاری را انجام بدهیم و نهایتا به فیلمنامه‌ای به نام «لیخون» رسیدیم و آن را پیش بردیم.

این تهیه‌کننده که «شیار ۱۴۳» را نیز تهیه‌ کرده است، درباره معنای لیخون گفت: لیخون در لغت به معنی نوستالژی است که به واقعه و ماجرایی در شروع جنگ در خرمشهر و در ارتباط با یک گروه خاص اشاره دارد. فیلمنامه «لیخون» نگاه متفاوتی به شروع جنگ دارد و ماجرای یک دختر را در خرمشهر روایت می‌کند.

قاسمی درباره آخرین وضعیت تولید این فیلم و پیدا کردن سرمایه‌گذار برای ساخت آن، بیان کرد:‌ فیلمنامه آماده است و ما چندین ماه با بعضی از ارگان‌ها و... صحبت‌هایی کردیم که نهایتا به نتیجه نرسید. دوست داشتیم «لیخون» در جشنواره فجر امسال حضور داشته باشد اما در هرصورت این امکان میسر نشد.

این تهیه‌کننده در پایان گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: فعلا صحبت‌هایی با بنیاد سینمایی فارابی انجام داده‌ایم و قرار است بخشی از بودجه فیلم را کمک کند. همچنین منتظریم تا سرمایه‌ی «شیار ۱۴۳» برگردد تا بتوانیم بخش باقیمانده را خودمان در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کنیم.

نظر شما