شناسهٔ خبر: 76130 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

بانوی محجبه و مدال‌آوری که مورد تقدیر دفتر رهبری قرار گرفت، حق ورزش کردن ندارد!

بانوی ورزشکار چرا یک بانوی محجبه بخاطر حجاب، در کشور اسلامی خودمان حق حضور در مسابقات را ندارد و در مسابقات به دلائل واهی مانع حضور وی می شوند! آیا واقعا سوال برانگیز نیست؟

به گزارش نماینده، بانوی جودوکار کشورمان، وقتی با چادر و تمثال رهبر معظم انقلاب روی سکو رفت، نگاه‌ها را به خود معطوف کرد. اما "سمیه حیدری" که نوید اتفاقاتی بزرگ را در جودوی بانوان می‌داد از اسفند ماه ۹۲ عملا از میدان ورزش «حذف» شده است.

جای بسی تأسف و تأمل است که ورزشکار مدال آور جهانی و بانوی محجبه به حجاب چادر در کشور اسلامی ـ که بخاطر حفظ حجاب و بهره گیری از پوشش مقدس چادر در کنار موفقیت بزرگ ورزشی اش، مورد تقدیر دفتر مقام معظم رهبری قرار گرفته است ـ به جای توجه بیشتر مسؤولان، مورد کم لطفی دست اندر کاران از کمیته ملی المپیک گرفته تا فدراسیون جودو قرار می گیرد و اجازه شرکت در هیچ مسابقه داخلی و خارجی را ندارد!؟

این گستاخی تا چه زمانی باید ادامه یابد؟ این که رؤسای فدراسیون ضعیف ترین رشته ورزشی ایران در بازیهای آسیایی، بدون کسب مدال، با لشکری شکست خورده به کشور بازگشتند و همچنان به کار خود ادامه می دهند ولی فدراسیونهای دیگر در حال تغییر و تحول هستند، چه معنایی دارد؟

از وزیر محترم ورزش آقای گودرزی انتظار می رود بر طبق وعده های داده شده پس از مسابقات اینچئون، در مورد این فدراسیون تأملی داشته باشد تا شائبه همشهری بودن با نایب رئیس این رشته، دخالتی در تصمیم گیری صحیح وی نداشته باشد.

از دو ومیدانی و جودو گلایه‌دارم/فوتبال نیازبه تغییر اساسی دارد، حرف بزنیم می‌گویند دخالت می‌کنید

سجادی: در جودو، فوتبال و دو ضعیف بودیم

آقای وزیر الوعده وفا/ جامعه ورزش در انتظار برکنار رؤسای فدراسیون‌های ضعیف


چرا یک بانوی محجبه بخاطر حجاب، در کشور اسلامی خودمان حق حضور در مسابقات را ندارد و به دلائل واهی مانع حضور وی می شوند! آیا واقعا سوال برانگیز نیست؟

سمیه حیدری قهرمان جودوی آسیا و جهان در خصوص مشکلاتی که بعد از قهرمانی جهان با آن روبه رو شد به خبرنگار جهان گفت: بعد از این مسابقات بود که مشکلات ما شروع شد که مهمترین دلیل آن پوشش با چادر بر روی سکوی قهرمانی بود، پیش از مسابقات آسیایی به ما گفتند سکوت کنید تا حق شرکت در مسابقات را داشته باشید، سکوت کردم به وزارت ورزش نامه زدم و برای مسابقات آسیایی اعلام آمادگی کردم و مطمئن بودم مدال می گیرم. بماند که حضور بانوان در مسابقات آسیایی هم به طور کامل منتفی شد.

وی در خصوص پیگیری مشکلاتش گفت: بارها از طریق وزارت ورزش برای حل مشکل از من و برخی مسؤولان فدراسیون دعوت به عمل آمد تا زمینه ادامه فعالیتم فراهم شود اما مدیران جودو به وعده هایشان عمل نکردند و همچنان از ادامه فعالیت ورزشی قهرمانی چه در داخل و چه خارج از کشور محروم هستم.

وی ادامه داد: اگر در مسابقات سهمیه المپیک شرکت نکنم شانس حضور در المپیک را از دست می دهم.

حیدری با بیان اینکه «با چادر به روی سکوی قهرمانی رفتم تا به جهان حجاب اسلامی را نشان دهم» گفت: اتفاقا بعد از این حرکت من که اتفاقا مورد لطف دفتر حضرت آقا هم قرار گرفتم بنده را طوری از ورزش حذف کردند که واقعا دچار نوعی افسردگی شدم.

بانوی کوراش کار کشورمان افزود: من حتی اجازه حضور در مسابقات داخل کشور را هم ندارم، از مسابقات لیگ با فشارهای وارده به مدیران تیم، حذف شدم و خیلی از اتفاقات دیگر که واقعا فشار روانی بالایی را به من وارد کرد.

وی درباره دلایل حذف خود از مسابقات لیگ تصریح کرد: مهمترین دلیل این موضوع این است که فدراسیون جودو نمی خواهد من باشم، درست زمانی که از مسابقات کره برگشتم به دلایل و بهانه های مختلفی که برای همه روشن است از تیم ملی خط خوردم.

سمیه حیدری گفت: حدود ۱۵ سال است که جودو کار می کنم و دو مرتبه در رقابت های کوراش بازی های داخل سالن آسیا نایب قهرمان شدم. سال گذشته، مدال برنز رقابت های کوراش قهرمانی جهان را کسب کردم. زمانی که از مسابقات آسیایی کره آمدم، فقط از دفتر مقام معظم رهبری بودند که بنده را حمایت کردند و با روحیه و انگیزه ای که به من دادند، می خواستم جواب حمایت ها و زحمت های رهبرم را بدهم.

وی افزود: البته برای این تشکر وظیفه بیشتر داشتم و باید کار بیشتری را انجام می دادم که متاسفانه در ترکیه نه امکاناتی بود و نه مقدور بودم، ولی خدا را شکر می کنم که توانستم در مسابقات مدال بگیرم و با چادر بر روی سکو بروم و بتوانم نام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و نام حضرت آیت الله خامنه ای را بر روی سکو به جهان نشان بدهم.

به هر حال هر چند امید است که دستگاه های نظارتی این موضوع را بررسی کنند ولی مسأله این است که اگر این بانوی محجبه در مسابقات شرکت نکند سهمیه المپیک و احتمال دستیابی به یک مدال برای ایران براحتی از دست می رود!

منبع: جهان

نظر شما