شناسهٔ خبر: 76116 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دلایل محرومیت قلعه‌نویی مربی پرسپولیس

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که برای‌ این کمیته نام تیم ها اصلا مهم نبوده و با توجه به تخلفات و رفتارهای رخ داده در یک بازی، رای نهایی علیه یک تیم و یا باشگاه صادر می‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن‌زاده در خصوص رای صادر شده از سوی این کمیته در مورد تخلفات دربی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: مسابقه بزرگ پایتخت در حالی انجام شد که در ظاهر قضیه شاهد یک نتیجه و  بازی متفاوت  بودیم و در واقع اهالی فوتبال مخصوصا تماشاگران حاضر در ورزشگاه مانند گذشته ناراضی به خانه نرفتند. در مورد بحث فنی فوتبال اتفاقاتی رخ داد که از دیدگاه ناظر ویژه انضباطی و گزارش مسئولان برگزار کننده بازی و مسائلی که شخصا در ورزشگاه شاهد بودم، باعث شد رای فوق صادر شود.

وی در ادامه افزود: اتفاقاتی که در این بازی رخ داد تبعات بسیار سنگینی در بخش بین‌المللی دارد چرا که تیم‌های ایرانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و اگر از سوی تماشاگرانشان اقدام نادرستی انجام شود و یا رفتارهایی از کادرفنی و بازیکنان بروز کند، بدون شک تنبیهات و جرایم بسیار سنگینی در پی دارد. کمیته انضباطی با رعایت دقت، حوصله، جمع بندی مطالب و آنچه که مستقیما در ورزشگاه دیدم، رای را با تناسب رفتارها و مجازات‌ها صادر کرد.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: قاعده همیشگی این است در طول این سال‌ها چنانچه رای کمیته انضباطی به ضرر فرد یا باشگاهی باشد، آن شخص یا باشگاه تا جایی که توانسته اعتراض و ابراز نگرانی و چه بسا عدم رضایت خود را نشان داده است. این امر طبیعی است و ما به این موضوع اصلا توجه نمی‌کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: جهت اطلاع اهالی فوتبال و برخی رسانه‌هایی که بدون دقت و آشنایی با مسائل حقوقی صحبت می‌کنند، باید اعلام کنم در مسابقه‌ای که پرتاب نارنجک در چند مورد، فحاشی به داور و تیم حریف و اهانت، درگیری، مشاجره، نا فرمانی از مقامات مسابقه، ورود غیر قانونی به زمین و تخطی از تکالیفی که نیکمت نشینان دارند، وجود داشته و رفتار برخی از بازیکنان که می‌توانست جرقه حرکات خطرناک روی سکوها را رقم بزند، کمیته انضباطی نباید رای به محرومیت بدهد؟

دیدار تیمهای فوتبال استقلال و پرسپولیس

حسن‌زاده اضافه کرد: دوستانی که از باشگاه پرسپولیس در مورد رای عکس‌العمل نشان دادند، حق بیان مطالب به طور رسمی از ناحیه مدیریت باشگاه را دارند و آنچه که اعتراض و تجدید نظر خواهی قلمداد می‌شود را نوشته و ارائه بدهند. شخصی که تخلف کرده و تنبیه شده و مجددا با تمسخر راجع به افراد حاضر در فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی صحبت می‌کند، رفتارش نادرست بوده و اشاره می‌کنم به این موضوع که بخشی از حرف‌هایی که از سوی افراد زده می‌شود، در آئین‌نامه انضباطی جریمه دارد.

وی با بیان اینکه افرادی که دست به اهانت و شایعه پراکنی می‌زنند، در آئین‌نامه کمیته انضباطی و اخلاق باید پاسخگوی رفتار خود باشند، یادآور شد: برای کمیته انضباطی پیروزی و یا باخت هر تیم هیچ تاثیری ندارد، اما ما در شهرآوردی که در تهران و با حضور ۷۰ هزار نفر تماشاگر برگزار می‌شود، را شاهد هستیم با نگاه متفاوت‌تری نسبت به دیداری که با حضور ۵ هزار تماشاگر برگزار می‌شود، رای را صادر کرده و برخورد می‌کنیم.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال همچنین تاکید کرد: برخورد فیزیکی عالیشاه و فخرالدینی و یا رفتار سرمربی تیم استقلال در داخل زمین و خروج مکرر وی از محوطه فنی موجب تحریک تماشاگران شد و در نهایت رفتارهای‌شان باعث شد تا تماشاگران داور را مورد اهانت قرار دهند، اگر کسی در این هجوم و تشننج آسیب ببیند آیا همین رسانه‌ها و مردم به ما اعتراض نخواهند کرد؟

وی یادآور شد: معتقدم همانطور که اهالی فوتبال احترام به پیشکسوت را به جا می‌آورند، باید به کمیته انضباطی هم احترام بگذارند. زمانیکه حسین عبدی وارد زمین بازی می‌شود و این درحالی است که محروم بوده و حق نشستن روی نیمکت را ندارد، چه فرقی با دیگر مربیان محروم دارد؟ طبق قانون می‌توانیم وی را دو برابر محروم کنیم.

حسن‌زاده در پایان گفت: برای‌مان نام تیم ها اصلا مهم نیست و با توجه به تخلفات و رفتارهای رخ داده در یک بازی، رای را صادر می‌کنیم.

  •  

نظر شما