شناسهٔ خبر: 76070 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نق‌زنی سیاسی انسان را مدرس نمی‌کند/سراب بی‌حاصل غرب جز افزودن خستگی سود دیگری ندارد

کراپ‌شده - سلیمی 4 نماینده مردم دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: روشنفگران غرب‌زده و تکنوکرات‌های وطنی باید بدانند که سراب بی‌حاصل غرب جز افزودن بر رنج و خستگی سود دیگری ندارد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی نماینده مردم دلیجان در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: گمشده امروز بشر اخلاق است، خلأ آموزه‌های اخلاقی در سپهر سیاسی کشور امروزه ما را به سیاه‌چاله بی‌مروتی، دوری از انصاف، حق‌کشی و ظلم به همنوع سوق داده است.

وی ادامه داد: انتقام‌گیری جناح قالب از رقبا، استفاده از رانت قدرت و ثروت برای تصویر و استمرار حکومت خود، به‌کارگیری امپراطوری رسانه‌ای، مانور مسئولان و صاحب‌منصبان با شمشیر حذف در میدان انتصابات، استفاده از رانت قدرت برای ثروت‌اندوزی جلوه‌هایی از بداخلاقی‌هایی است که مدرس با آنها مقابله می‌کرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان داشت: کسانی که در شعار، دم از مدرس می‌زنند و مشی آنها پس از نشستن بر صندلی قدرت، استفاده از انواع امتیازات است، از نظر اخلاقی و سیاسی دچار یک نوع نفاق هستند.

سلیمی اضافه کرد: براستی ثروت افسانه‌ای صاحب‌منصبانی که چند دهه دارای مسئولیت بوده‌اند و التذاذات سقف اندیشه آنها را پایین آورده آیا با شعار وا مدرس‌های آنها سازگاری دارد.

وی ادامه داد: نفاق سیاسی، مانع نفاق سیاسی،   حق‌بینی، حق‌گرایی و حق‌گویی است و امروز میکروب گردش به چپ و گردش به راست و ویروس فرصت‌طلبی بسیاری از رجال ما را دچار زکام کرده، گویا برخی قبل از انتصاب یا انتخاب مدتی در سازمان هواشناسی خدمت کرده‌اند که اندک نسیم سیاسی از جانب مخالف آنها را از پشت این خاکریز به سنگری بنا شده در آن سوی میدان سوق می‌دهد، عجیب آن است که این افراد خود را عاقل دانسته و این به چپ چپ و به راست راست را عین تدبیر می‌دانند.

نماینده دلیجان در ادامه تصریح کرد: گاه به غلط عربده کشی سیاسی به شجاعت تفسیر می‌شود، شجاعت به معنای فهم به موقع، عمل درست و بجا، گذشتن از آبرو برای مصالح کشور، مقاومت در مقابل دشمن، فریب لبخند زهرآگین موذیان بین‌المللی را نخوردن و استواری بر اصول و مبانی است.

سلیمی خاطرنشان کرد: ساده‌اندیشانی که دشمن را نشناخته و در کودکی ساخته شده توسط آنها دچار سردرگمی شده و با اندک تبسم دل از دست می‌دهند باید بدانند که قبای شهید مدرس به تن آنها گشاد است.

وی اضافه کرد: برخی افراد که فقط هنرشان مخالف‌خوانی است کجا و مدرس کجا، مدرس با دشمن کیان مملکت درافتاد و شاخ رضاخانی را شکست، نق‌زنی سیاسی انسان را مدرس نمی‌کند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: متکدیان سیاسی که عزت ملی را در دست بیگانگان می‌جویند کجا و مدرس کجا، پی‌جویی اقتدار ملی و جستجوی حل مشکلات کشور از آن سوی مرزها و دل‌بستن به مذاکرات و مفاهمه و مکاتبه برای برون‌رفت از معضلات فعلی چون انتظار رفع عطش به وسیله سراب است.

سلیمی تصریح کرد: روشنفکران غرب‌زده و تکنوکرات‌های وطنی باید بدانند که سراب بی‌حاصل غرب جز افزودن بر رنج و خستگی سود دیگری ندارد و در عرصه مسئله هسته‌ای نیز بیراهه دل بستن به مترسک‌های جهانی ما را جز به برزخ ندامت رهنمون نخواهد کرد.

وی افزود: برگشت ۵۲۳ هزار چک در مهر ماه امسال با مبلغی بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان علامت خوبی به ما نمی‌دهد و این در حالی است که سال گذشته در همین ماه ۴۲۵ هزار فقره چک با ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برگشت خورده بود، آیا خروج از رکود ادعایی با این آمار که توسط بانک مرکزی ارائه شده سازگاری دارد، رکود یعنی بیکاری، یعنی کاهش درآمد خانواده‌ها و تعطیلی واحدهای صنعتی و ده‌ها مشکل دیگر که شایسته‌ است به جای آمارسازی با تکیه بر توان داخلی با رکود و تورم مبارزه کنیم.

نظر شما