شناسهٔ خبر: 76043 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حداد عادل در نطق میان دستور:

مجلس در استیضاح و انتخاب وزیر علوم نشان داد منسجم و اصولگراست

حدادعادل در حال نطق/2 نماینده تهران: مبادا فکر کنید در مذاکرات با تهدید و تطمیع می توانید در انتخابات آینده تاثیری کرده و به نفع خود کاری می کنید.

به گزارش نماینده، غلامعلی حدادعادل، نماینده مردم تهران، ری شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در مجلس خطاب به ملت شریف ایران و نمایندگان مجلس بیان داشت: فردا دهم آذرماه سالروز شهادت عالم ربانی و مجاهد بزرگوار آیت الله سیدحسن مدرس  است که در ایران چنین روزی، روز مجلس نامیده می شود.

وی ادامه داد: ما نمایندگان، مدرس را الگوی خود می دانیم و به وجود او افتخار می کنیم. ملت ایران و نیز روحانیت هم او را مایه افتخار خود می دانند. او بخوبی تشخیص داده بود رضاشاه را انگلیسی ها روی کار آورده اند تا بر مقدرات ملت ایران حاکم شوند.

حدادعادل تصریح کرد: ایشان که می گفت سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست با پاکی و شهامت جلوی انگلیس و رضاخان ایستاد و در این راه هر خطری را به جان خرید، دو بار او را ترور کردند و او به گفته خودش به کوری چشم دشمنانش زنده ماند و به مبارزات ادامه داد، تا سرانجام شهربانی رضاخان او را دستگیر و مدت ۹ سال در منطقه خاف زندانی کرد و سپس او را به کاشمر فرستادند و روز دهم آذر با زبان روزه او را به طرز فجیعی به شهادت رساندند.

وی عنوان داشت: مدرس که از سوی علمای نجف به عنوان مجتهد طراز اول انتخاب شده بود، مدت ۱۸ سال در عرصه سیاست داخلی و خارجی ایران بر پایه احکام اسلامی و با الهام از شجاعت جدش سیدالشهدا در برابر ظلم و استکبار مردانه ایستاد. امام خمینی (ره) از آغاز جوانی شیفته شخصیت این روحانی شجاع و بصیر بود، امام فرموده اند: در دوران جوانی گاهی از قم به تهران می رفتم تا در جایگاه تماشاچیان مجلس شاهد نطق های مدرس باشم. امام خمینی در یکی از نطق های خود در مسجد پیامبر اعظم قم فرموده اند: «من هم اکنون در حال انقلابم و نمی توانم بخوبی بیاد بیاورم زمانی که سیدحسن موکل مردم در مجلس سوم بودند دولت روسیه به آنها اولتیماتوم داد اگر طرح اخراج شوستر آمریکایی را نپذیرید از راه قزوین به تهران حمله خواهیم کرد و در همین باره یکی از مورخان نوشته: مرحوم مدرس پشت تریبون ایستاد و گفت: هم اکنون اگر بناست از بین برویم چر سند نابودی مان را خودمان امضا کنیم و مجلس به واسطه مخالفت او شهامت یافت و این طرح را رد کرد.»

رئیس فرهنگستان زبان فارسی اظهار کرد: مدرس در مقابل قرارداد ۱۹۱۹ وثوق الدوله با انگلیس نیز ایستاد، نمایندگان محترم امروز تصویر مدرس شهید در مجلس در برابر چشمان ماست، او مدافع استقلال ایران بود و جانش را بر سر آرمانش نهاد. سخن او به ما نمایندگان و همه ملت ایران اینست که شما به پیروی از امام خمینی مدافع استقلال ایران باشید.

مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: ما در مذاکرات هسته ای و تحریم ها در موقعیت خطیری هستیم. ما نمایندگان که خود را فرزند مدرس و امام (ره) می دانیم به پیروی از رهبری به آمریکا با صراحت می گوییم مبادا گمان کنید با تحریم های ظالمانه ای که به بهانه موضوع هسته ای بر ما تحمیل کرده اید دوباره می توانید راه نفوذی برای خود در ایران بیابید. مبادا فکر کنید در مذاکرات با تهدید و تطمیع می توانید در انتخابات آینده تاثیری کرده و به نفع خود کاری می کنید. ملت ایران که در زمان انقلاب یک میلیون شهید و جانباز و آزاده داده است برای استقلال فریب شما را نمی خورد.

حدادعادل تاکید کرد: هر جماعتی خود را متمایل به شما نشان دهد و اگر شما به جماعتی متمایل شوید منفور ملت ایران است و ملت ایران خود را به رفاه وعده داده شما نمی فروشد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه گفت: ما به تیم مذاکره کننده مان اطمینان داریم که بر سر منافع ما با شما معامله نمی کنند، ملت ایران اجازه نمی دهند آمریکا بار دیگر در سیاست، انتخابات و سرنوشت ایران دخالت کنند. تا خدا، ایمان و ملت همیشه در صحنه هستند و تا کار، تلاش و اقتصاد مقاومتی هست ما چشم به دست آمریکا نخواهیم داشت. مجلس در ماه های اخیر در قضیه استیضاح  و نیز انتخاب وزیر علوم نشان داد مجلسی اصولگرا، منسجم و متعهد است که در همه امور تابع رهبری است، بویژه در موضوع فتنه که جزو خط قرمزهای ماست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: دولت بداند مجلس قصدکارشکنی و دخالت ندارد و پشتیبان دولت است. اگر مجلس مقتدر باشد به سود دولت و کشور است و خدا را شکر که مجلس نهم چنین مجلسی است.

نظر شما