شناسهٔ خبر: 75648 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

دریادار سیاری:

ناوشکن دماوند آماده الحاق و زیر دریایی فاتح آماده رونمایی است/ نصب رادار عصر روی ناوشکن جماران

دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن دماوند آماده الحاق بوده و زیردریایی فاتح نیز آماده رونمایی است و اجرای آن نیاز به سلسله مراتب دارد.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم رونمایی از محصولات جدید جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: ناوشکن دماوند آماده الحاق بوده و زیردریایی فاتح نیز آماده رونمایی است و اجرای آن نیاز به سلسله مراتب دارد.

وی با اشاره به قابلیت‌های ناوشکن موج ۳ نسبت به موج ۲ و تدابیری که فرماندهی معظم کل قوا در راستای بهبود ویژگی‌ ناوشکن‌ها در نظر گرفته‌اند، افزود: ناوشکن موج ۳ نسبت به موج ۲ بهتر بوده و در پدافند غیرعامل و عامل برد جنگ الکترونیک، اطلاعات و... متفاوت‌تر و بهتر است و در فاز اول الحاقی برتری‌هایی نسبت به نسخه قبلی خود دارد.  
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: "فاتح" اولین زیردریایی کلاس سنگین است که از سوی نخبگان و مهندسین توانمند کشورمان آماده رونمایی است.  
 
دریادار سیاری با اشاره به اینکه متخصصین رسانه به دریا کم توجه‌اند و دریا حائز اهمیت بسیاری است، تأکید کرد: باید همه ترفندهای استعمار را نابود کنیم و تئوری بازگشت به دریا از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح است و آینده کشور نیز در دریاست، لذا از رسانه‌ها می‌خواهیم که توجه بیشتری داشته باشند.  
 
وی با اشاره به اهمیت فرمایشات رهبر معظم انقلاب در توسعه علمی تصریح کرد: سامانه‌های ثامن، رادار باند x، پیشرفت علمی و اقتدار و عظمت را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده و این سامانه‌ها بر روی یگان‌های شناور در آینده نصب خواهند شد، البته استفاده از پروژه ثامن در رزمایش ولایت با توجه به زمان کمی که وجود دارد، بستگی به این دارد که در این مدت زمان بتوانیم استفاده کنیم و اولین یگانی که به پروژه ثامن تجهیز خواهد شد، ناوشکن الوند است.  
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به توانایی‌ ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش و حضور در خلیج عدن و گشت‌زنی در این خلیج و حضور در جیبوتی در روزهای گذشته و توانایی‌های ویژه‌ای که شناورهای سطحی و زیرسطحی دارند، خاطرنشان کرد: رادار عصر که سال گذشته رونمایی شد، بر روی ناوشکن جماران نصب شده است.  

نظر شما