شناسهٔ خبر: 75394 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

با افزایش ۵۵۹ واحدی

روند صعودی شاخص بورس ادامه یافت/ ارزش معاملات ۵۶۰ میلیارد تومان

بورس/1 شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با تداوم روند صعودی روزهای گذشته ۵۵۹ واحد مثبت شد و در مرز ۷۶ هزار واحد متوقف شد.

به گزارش نماینده، شاخص کل بورس در دقایق ابتدایی معاملات امروز با برتری تقاضا در اکثر صنایع به روند صعودی خود شدت داد و از کانال ۷۶ هزار واحد هم عبور کرد، اما در ادامه با عرضه صف‌های خرید و ایجاد تعادل در بازار، شاخص با ثبت رقم ۵۵۹ واحد مثبت به رقم ۷۵ هزار و ۹۴۹ واحد رسید.

در بازار امروز ارزش معاملات به ۴۴۲ میلیارد تومان رسید که با احتساب معاملات فرابورس این میزان از رقم ۵۵۰ میلیارد تومان فراتر می‌رود.

در حالی شاخص بورس به روند صعودی شدت داده که گروه‌های بانکی و خودرویی بیشترین تأثیر مثبت را داشتند؛ بانک ملت، بانک پاسارگاد، بانک صادرات، بانک تجارت، بانک پارسیان، بانک کارآفرین و بانک انصار از جمله نمادهای حاضر در گروه بانکی بودند که بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

همچنین گروه مپنا، ایران‌خودرو، سایپا، ملی صنایع مس ایران، مخابرات و سرمایه‌گذاری خوارزمی از جمله نمادهای حاضر در بورس اوراق بهادار تهران بودند که تأثیر مثبت گذاشتند.

منبع: فارس

برخلاف تأثیر مثبت برخی نمادها، برخی شرکت ها از جمله صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گل‌گهر و توسعه معادن و فلزات با تأثیر منفی خود مانع از پیشروی بیشتر شاخص شدند.

در فرابورس هم شاخص با ثبت افزایش ۱۲ واحدی به رقم ۸۵۶ واحد رسید که گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی مارون، نفت ایرانول، ذوب آهن اصفهان و بانک دی بیشترین تأثیر مثبت را گذاشتند.

در این بازار، اوراق امتیاز تسهیلات خرید مسکن در اکثر سررسیدها گران شد و به محدوده ۸۹ هزار تومان رسید.

 

نظر شما