شناسهٔ خبر: 75342 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با "نماینده" مطرح شد؛

احتمال کاندیداتوری وزیر خارجه اسبق / آرایش جدید تشکل همسو با متکی در انتخابات مجلس

جورابلو431 دبیر کل جبهه پیشگامان خدمت که تشکل متبوعش همسو با منوچهر متکی است، گفت: وی (متکی) بعد از انتخابات ریاست جمهوری ریکاوری کرد و الان برای احراز مسئولیت های مختلف در کشور آماده است، این احتمال هم می رود وی در انتخابات ورود پیدا کند.

مسعود جورابلو دبیرکل جبهه پیشگامان خدمت (تشکل حامی و همسو با منوچهر متکی) در گفتگو با خبرنگار نماینده، درباره اینکه چرا پس از انتخابات ریاست جمهوری این جبهه در عرصه سیاسی کشور به فعالیت های خود ادامه نداد؟ گفت: ائتلاف ها و شکل گیری جبهه های متعدد آفتی برای کشور شده اند، فقط نزدیک انتخابات هسته های اولیه آن شکل می گیرد و از نظر تشکیلانی ظهور و بروز پیدا می کنند.

وی افزود: جبهه پیشگامان خدمت به صورت محفلی برگزار و جلسات متعددی هم تشکیل می شود، بعد از انتخابات به دیدار کاندیداها رفتیم و با مسئولان سابق که در دولت عضویت داشتند مراوده داریم.

دبیرکل جبهه پیشگامان خدمت با بیان اینکه تشکل متبوعش قطعا در انتخابات مجلس فعال خواهد بود، اظهارداشت: ما با آرایش جدید و جدی در انتخابات حضور پیدا می کنیم و معتقدیم مجموعه ای که شکست خورده است باید محکم و با غیرت مقطع بعدی انتخابات ورود پیدا کند از این رو جبهه برای مجلس آرایش جدیدی خواهد داشت.

** تعاریف کلاسیک «اصولگرا و اصلاح طلب» به هم ریخته است/ اعلام استراتژی جبهه پیشگامان در انتخابات مجلس

جورابلو در ادامه در پاسخ به این پرسش " آیا جبهه متبوعش در انتخابات در سازوکار وحدت اصولگرایان قرار می گیرد یا نه؟ "، افزود: در حال حاضر تعاریف کلاسیک اصولگرا و اصلاح طلب به هم ریخته، البته به لحاظ تشکیلاتی دوستان تلاش می کنند تا ابت تعارف بوجود آید اما ما به دنبال اجرای دیدگاه و آرایش خود در انتخابات هستیم و امیدواریم بتوانیم بزرگان را نسبت به این ایده متقاعد کنیم.

وی انتقال نسلی قدرت را ایده مورد نظر خود و تشکل متبوعش عنوان کرد و ادامه داد: معتقدیم ضرورت توسعه، امنیت و تاریخی کشور انتقال قدرت به نسل های جدید است،   افرادی که باید جامعه پذیری سیاسی پیدا کنند و برای احراز مسئولیت های سیاسی آماده باشند.

دبیرکل جبهه پیشگامان خدمت اضافه کرد: از این رو قطعا سعی می کنیم برای انتخابات مجلس به جای اصالت دادن به مسائل سیاسی با نگاه انتقالی نسل قدرت از منظر توسعه اجتماعی و حمایت از جوانان وارد شویم.

** متکی بعد از انتخابات ریاست جمهوری ریکاوری شد/ آمادگی متکی برای پذیرش مسئولیت های مختلف

وی در باره اینکه تشکل متبوعش در انتخابات ریاست جمهوری از منوچهر متکی حمایت کرد، آیا در این دوره با وی پیرامون کاندیداتوری در انتخابات مجلس صحبت کرده اید؟ خاطرنشان کرد: متکی به عنوان نیروی سیاسی شناخته می شود و هر احتمالی هم وجود دارد.

وی گفت: متکی بعد از انتخابات ریاست جمهوری ریکاوری کرد و الان برای احراز مسئولیت های مختلف در کشور آماده است، این احتمال هم می رود وی در انتخابات ورود پیدا کند.

متکی و جورابلو

اولین کنگره جبهه پیشگامان خدمت سال گذشته با حضور منوچهر متکی برگزار شد.

به گزارش نماینده، جبهه پیشگامان خدمت سال گذشته از بهم پیوستن سه ائتلاف عزم ملی برای توسعه ایران اسلامی، ائتلاف نخبگان و دانشگاهیان ایران و کانون پیشگامان جنبش نرم افزاری تشکیل شد و در آن مقطع مسعود جورابلو دبیرکل پیشین ائتلاف عزم ملی برای توسعه دبیرکلی جبهه پیشگامان خدمت را برعهده گرفت و در انتخابات سال ۹۲ از کاندیداتوری منوچهر متکی حمایت و فهرست متبوع خود در انتخابات شوراها را هم اعلام کرد و در حال حاضر ارتباط خوبی با منوچهر متکی "وزیر اسبق امور خارجه" دارد به طوری که جورابلو از برگزاری جلسات ثابت با وی خبر داد.

 

 

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۹-۰۳ ۲۳:۰۹علیرضا 0 2

    خیلی برام جالب بود که مصاحبه دکتر جورابلو را در سایت عالی شما دیدم . ایشون انسان فرهیخته ای است و یه جامعه شناس برجسته سیاسی از تحلیل های ایشون در سایتتان بیشتر استفاده کنید
                                

نظر شما