شناسهٔ خبر: 75297 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

یک عالم دینی اهل بورکینافاسو:

حوزه علمیه قم شیعیان غرب آفریقا را تنها نگذارد

کنگره جهانی تکفیری/1 یک عالم دینی اهل بورکینافاسو گفت: با وجودی که در غرب آفریقا اندیشه وهابیت و ترویج تفکر سایر ادیان و فرقه ها با سرمایه گذاری های کلان دنبال می شود ولی شیعیان از همه امکانات محروم هستند، بنابراین حوزه قم نباید شیعیان این مناطق را تنها بگذارد.

به گزارش نماینده 'صالح توره ' روز دوشنبه در حاشیه کنگره جهانی جریانهای تکفیری از دیدگاه علمای اسلام درگفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: حوزه علمیه قم امکاناتی مانند کتاب، محتوای درسی، منابع و مبلغ مذهبی در اختیار شیعیان این مناطق قرار دهد و آنها را در زمینه تبلیغات رسانه ای تقویت کند.

وی اظهار داشت: وهابیت در بورکینافاسو و سایر کشورهای غرب آفریقا به صورت وسیع از طریق استکبار حمایت می شوند و ما از جمهوری اسلامی و حوزه قم انتظار داریم در برابر این هجمه های فکری، شیعیان را حمایت کنند.

صالح توره گفت: امروز داعش و سایر گروه های افراطی مولود همین تفکرات وهابیت در کشورهای مختلف است و آنها در زمینه های آموزشی، تبلیغی و تبلیغات رسانه ای بسیار مورد حمایت قرار می گیرند.

این وکیل و روحانی فعال کشور بورکینافاسو خاطرنشان کرد: ما باید جوانان خود را از ابتدا اموزش دهیم که تحت تاثیر القائات قرار نگیرند، امروز خطر افراط گرایی دینی تمام جهان را در برگرفته است و باید فعالیت خود را برای مقابله با این حرکات تشدید کنیم.

وی ادامه داد: در برخی کشورها وهابیت جوانان را از سنین کودکی آموزش می دهند و در نهایت از دل آنها افراد تکفیری بیرون می آید، ما باید برای مقابله با این جریان تلاش های خود را افزون کنیم.

کنگره جهانی جریانهای تکفیری از دیدگاه علمای اسلام از روز گذشته با حضور علمای شیعه و سنی از 82 کشور جهان و سخنرانی آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید آغاز شد و امروز به کار خود پایان می دهد.

در این کنگره چهار کمیسیون علمی تخصصی با عنوان تبار شناسی، عقاید، سیاست و جریان های تکفیری و راه های مقابله یا برون رفت از خطر جریان های تکفیری تشکیل و علمای اسلام در موضوعات مطرح شده به بحث و گفت و گو پرداختند.

نظر شما