شناسهٔ خبر: 75187 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

برنامه پخش زنده تلويزيوني و راديويي کنگره جريانهاي افراطي و تکفيري

آیت الله مکارم شیرازی پس از چهارده ماه تلاش مداوم علمي، اجرايي و پژوهشي، "کنگره جهاني جريان‌هاي افراطي و تکفيري از ديدگاه علماي اسلام" امروز يکشنبه دوم آذر ۱۳۹۳ در قم افتتاح خواهد شد.

به گزارش نماینده به نقل از سایت ولیعصر(عج)، اين کنگره تحت اشراف حضرات آيات عظام «مکارم شيرازي» به عنوان رييس کنگره و «سبحاني تبريزي» به عنوان دبير علمي برگزار مي گردد و هدف از برگزاري آن، تبيين ماهيت، اهداف، خطرات و راهکارهاي برون رفت از معضل تکفير برگزار مي‌کنند.

مسأله گروهک هاي تروريستي تکفيري هم اکنون حساسترين مسأله جهان است؛ لذا بسياري از انديشمندان و هموطنان تمايل دارند تا در اين کنگره مشارکت نمايند. اما "سالن همايش هاي بين المللي رسول اکرم(ص)" واقع در "مجتمع فرهنگي و مدرسه علميه امام کاظم(ع)" که محل برگزاري مراسم است تنها ۱۰۰۰ صندلي گنجايش دارد و نمي تواند پذيراي همه علاقمندان باشد.

لذا علاقمندان مي توانند از طريق رسانه هاي زير در جريان پخش مستقيم اين مراسم قرار بگيرند:

پخش مستقيم تلويزيوني (به زبان فارسي)

«شبکه نور» که شبکه استاني قم است مراسم افتتاحيه و اختتاميه کنگره را به صورت زنده پخش خواهد نمود. «شبکه ماهواره اي ولايت» نيز که زير نظر آية الله العظمي مکارم شيرازي فعاليت مي کند دو مراسم افتتاحيه و اختتاميه کنگره را به صورت زنده پخش خواهد نمود.

اين شبکه همچنين برنامه هاي زير را براي پوشش کنگره در نظر گرفته است:
ــ ويژه برنامه زنده "مکر تکفير" از پنجشنبه ۲۹ آبان تا چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ ، هر شب ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ ، با حضور کارشناسان، ميهمانان و مسؤولين کنگره جهاني جريانهاي افراطي و تکفيري؛
ــ پوشش کامل برنامه هاي کنگره در دو روز برگزاري با ارتباط زنده از استوديوي ولايت در محل کنگره در ساعات ۸ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۲۰ روزهاي يکشنبه و دوشنبه؛
ــ استقرار يک تيم توليد و پخش براي گفتگو، مصاحبه و گزارش زنده و توليدي از برنامه ها و جلسات کنگره؛
ــ پخش برگزيده از جلسات کميسيون ها؛
ــ زيرنويس به لحظه، از اخبار و برنامه هاي کنگره و کميسيون ها.

پخش مستقيم تلويزيوني (به زبان هاي ديگر)

شبکه هاي «العالم» و «الميادين» مراسم افتتاحيه را به زبان عربي پخش خواهند نمود. شبکه «پرس تي وي» نيز مراسم را به شکل زنده و با ترجمه انگليسي منعکس مي نمايد.

پخش مستقيم راديويي

«راديو معارف» نيز اقدام به پخش زنده مراسم افتتاحيه کنگره جهاني جريان هاي افراطي و تکفيري از ديدگاه علماي اسلام مي کند.

اين برنامه به کوشش واحد توليد و پخش اين راديو و با تلاش همکاران واحد بهره برداري فني  به تهيه‌کنندگي «حسن عربي» صبح امروز يکشنبه دوم آذر ۱۳۹۳ به صورت زنده پخش خواهد شد.

نظر شما