شناسهٔ خبر: 74778 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

قیمت خانه‌های مارک‌دار تهران! +جدول

در آگهی فروش یکی از آپارتمان‌های لوکس شمال تهران آمده است: «فروش خانه‌های مارک‌دار!» فروشنده این آپارتمان‌ها درباره علت انتخاب این عنوان توضیح داد: ...

به گزارش نماینده، ساختمان مارک‌دار مانند لباس‌ مارک‌دار می‌ماند. خریدار دیگر دغدغه کیفیت ندارد و به اعتبار سازنده، ملک مطلوبش را خریداری می‌کند. این فعال بازار مسکن در بخش فروش پنت‌هاوس‌های شمال تهران درباره علت مارک‌دار شناخته شدن برخی از ساختمان‌ها سطح شهر گفت: در تهران چند شرکت ساختمانی وجود دارد که آپارتمان‌هایی که توسط آنها ساخته می‌شود دارای کیفیت بالایی است، سازندگان این  ساختمان‌های با کیفیت، در پی اثبات مرغوبیت ساخت، نشان گروه ساختمانی خود را در محدوده ورودی ساختمان روی دیوار آن حک کرده یا سبکی خاص را در پروژه‌های خود به صورت متوالی به کار می‌برند. به این ترتیب پیوندی مادام‌العمر میان گروه ساختمانی سازنده و ساختمان ساخته شده ایجاد می‌کنند و به این ترتیب ضامن کیفیت بالای سازه خود در تمامی جوانب آن خواهند بود.


این فعال بازار مسکن ادامه داد: در گذشته موارد نادری وجود داشت که خریدار با سازنده ملک خود آشنا باشد اما چند سالی است که شاهد ظهور سازندگانی هستیم که با حک نام و نشان خود روی ساختمان کیفیت ساخت‌وساز خود را برای همیشه تضمین می‌کنند.

 کدام منطقه تهران خانه «مارک‌دار» دارد؟
بررسی فایل‌های خرید و فروش آپارتمان‌ها در مناطق مختلف تهران نشان می‌دهد در میان مناطق ۲۲ گانه تهران، منطقه یک را می‌توان به‌عنوان گران‌ترین منطقه برای خرید مسکن دانست. بررسی اطلاعاتی که در آخرین گزارش مرکز آمار ایران ارائه شده است این نکته را تایید می‌کند. براساس آمارهای مربوط به متوسط قیمت رسمی مسکن در پاییز۹۲، میانگین قیمت مسکن در کل شهر تهران طی پاییز سال گذشته مترمربعی ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ثبت شده است. این در حالی است که  این رقم در منطقه یک  تهران  به ۷ میلیون و ۹۸۸ هزار تومان ‌رسیده است و در مناطق مرکزی، مناطق غربی و شرقی قیمت آپارتمان حدود ۴ میلیون تومان در هر متر برآورد ‌شده است. به گفته کارشناسان مسکن یکی از دلایل تفاوت قیمت مسکن در منطقه یک با سایر مناطق تهران به  تمرکز خانه‌های لوکس هم در این منطقه مربوط می‌شود.   یکی از فعالان بازار مسکن در بخش خرید و فروش خانه‌های مارک‌دار به «دنیای اقتصاد» گفت: زعفرانیه، کامرانیه، شهرک غرب و الهیه از جمله محله‌هایی هستند که بیشترین خانه‌های مارک‌دار در آنها ساخته شده‌اند.

 ویژگی خانه‌های مارک‌دار
با مروری بر قیمت این خانه‌ها در فایل‌های فروش به قیمت‌هایی بر می‌خوریم که با وضعیت فعلی بازار مسکن تناسب چندانی ندارند. آپارتمان‌هایی با ویژگی‌هایی همچون مبلمان‌های خارجی، استخرهای اختصاصی، حیاط سازی‌های منحصربه فرد با آبشار، برکه و آلاچیق، سالن بیلیارد یا سینمای سه‌بعدی با پارکینگ‌های اختصاصی و دید ۳۶۰ درجه به شهر و  دیوارهای طلاکوب شده از جمله امکانات و ویژگی‌های خانه‌های مارک‌دار است. به عنوان مثال یکی  از لوکس‌ترین پنت‌هاوس‌های طلاکوب شده پایتخت در خیابان فرشته با ۴۵۰ متر زیر بنا و ۸۰ متر تراس در طبقه پانزدهم یک ساختمان قرار گرفته که دارای سقفی گنبدی با ارتفاع بیش از ۵ متر و پنج اتاق خواب است.

 قیمت خانه‌های مارک‌دار
یکی از مشاوران مسکن ویژه فروش این  نوع آپارتمان‌ها درباره قیمت خرید و فروش آپارتمان‌های مارک‌دار اظهار کرد: قیمت این آپارتمان‌ها از متری ۱۲ میلیون شروع و تا بیش از ۳۰ میلیون ادامه دارد. به عنوان مثال یکی از آپارتمانهای مارک‌داری که اخیرا در محله زعفرانیه برای فروش گذاشته شده است متری ۲۵ میلیون قیمت‌گذاری شده است.   او افزود: در بازار فعلی مسکن دو نوع معامله انجام می‌شود؛ یکی آپارتمان‌های کوچک و ارزان قیمت و دیگری آپارتمان‌های مارک‌دار. به گفته وی این نوع آپارتمان‌ها همیشه مشتریان خودش  را داشته و رکود بازار تاثیری بر  بازار این نوع آپارتمان‌ها نگذاشته است. او تصریح کرد: طیف وسیعی از افراد مشتری پنت‌هاوس‌های تهران هستند، از کارخانه دارها و صاحبان شرکت‌های بزرگ گرفته تا پزشکان زیبایی، مغز و اعصاب و زمین داران شهرستان‌ها و بساز و بفروش‌ها. به گزارش دنیای اقتصاد، این فعال بازار مسکن با اشاره به هزینه شارژ ماهانه آپارتمان‌های مارک‌دار گفت: معمولا پول شارژ ماهانه پنت‌هاوس و واحدهای بزرگ آپارتمانی لوکس از ماهی یک میلیون تومان شروع می‌شود و بر اساس واحدهای رفاهی آن افزایش یا کاهش دارد.

 اجاره بهای خانه‌های مارک‌دار، معادل قیمت یک آپارتمان
اعتبار: یکی از فعالان بازار مسکن در شمال تهران درباره نرخ اجاره این نوع آپارتمان‌ها عنوان کرد: اجاره آپارتمان‌های لوکس تهران بسیار بالا است. به عنوان مثال اکنون در شمال تهران آپارتمان‌ها و برج‌های لوکسی است که برای اجاره آن حدود ۱۰۰ میلیون تومان رهن و ماهی ۸میلیون تومان اجاره دریافت می‌شود. او مشتری‌های این املاک را افرادی می‌داند که از خارج برای پروژه‌های کاری سالانه به ایران می‌آیند. او تاکید کرد: پنت‌هاوس‌نشینی در تهران همه گیر نیست و افراد خاصی برای خرید این املاک اقدام می‌کنند.

 

منبع: جام نیوز

نظر شما