شناسهٔ خبر: 74611 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

چهارمین ویژه‌نامه «هفته کتاب» منتشر شد

هفته کتاب چهارمین ویژه‌نامه هفته کتاب با گزارش‌های متنوع و آخرین رویدادهای روز کتاب و کتابخوانی منتشر شد.

به گزارش نماینده به نقل از ایبنا، چهارمین شماره ویژه‌نامه «هفته کتاب» به مناسبت بیست و دومین هفته کتاب جمهوری اسلامی در ۱۶ صفحه از سوی مؤسسه خانه کتاب منتشر شد. سرمقاله این شماره با عنوان «تا طلوع انگور چند ساعت راه است» به قلم آزاده میرشکاک، نوشته شده است.

در این ویژه‌نامه به موضوع شعار چهارمین روز این هفته یعنی «کتاب،‌مدرسه دانشگاه و حوزه» اختصاص دارد. «تجلیل از سید عبد‌الله انوار در کتابخانه ملی»،‌ «افتتاح کتابخانه تازه‌های نشر ایران در خانه کتاب»،‌ «تقدیر از برگزیدگان جشنواره بین‌المللی کارتون کتاب» و «رونمایی از کتابخانه مجازی و تقدیر از نویسندگان و کتابداران کشاورزی» از مهم‌ترین اخبار این ویژه‌نامه است.

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت دو سالانه کارتون کتاب در این شماره منتشر شده است. در بخشی از پیام علی جنتی که در اختتامیه دومین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب در فرهنگسرای اندیشه به‌صورت تصویری پخش شد آمده است:

«مسأله کتاب در فرهنگ‌های مختلف مورد توجه است و اگر اعتقاد داریم که کتاب و کتابخوانی نقش مهمی در رشد جامعه دارد باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد. همه ملت‌های صاحب فرهنگ دیرینه را می‌بینیم که با کتاب انس داشته‌اند ملت بزرگ ایران نیز تمدن دیرینه‌ای دارد و با کتاب سر و کار داشته است و حتی در برخی شهر‌ها ده‌ها هزار جلد کتاب داشت که در مقطعی به غارت رفت یا به آتش کشیده شد.»

در این شماره گفت‌و‌گوهایی از عبدالحمید احمدی،‌ معاون فرهنگی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان، سید فرید قاسمی،‌ رئیس مرکز کتاب پژوهشی ایران و حمیدر‌ضا کفاش،‌ معاون فرهنگی، ‌پرورشی و آموزشی وزارت آموزش و پرورش منتشر شده است.

گزارش‌های تحلیلی این شماره شامل «دودی که به چشم نویسنده می‌رود» نوشته زینب کاظم‌خواه درباره چاپ زیرزمینی کتاب و نویسنده عاشورایی کم داریم با محوریت گزارش نشست «نقد و بررسی آثار عاشورایی سید مهدی شجاعی» در برج میلاد است.

یادداشت‌هایی با عنوان «شب را و روز را، هنوز را...» درباره ویرایش به قلم محسن باغبان، مدیر خانه ویرایش و سید ابوالحسن مختاباد، نویسنده، پژوهشگر و روزنامه‌نگار با عنوان فقدان نظری تا عدم ثبت تجربه‌ها، در این شماره آمده است.

نظر شما