شناسهٔ خبر: 74554 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

رئیس کمیسیون اصل نود در گفتگو با نماینده خبر داد:

مقدار بنزن موجود در بنزین های پتروشیمی حتی کمتر از حد استاندارد آن زمان بوده است

کراپ‌شده - پورمختار محمد علی پورمختار در خصوص رد ادعای آلایندگی بنزین های پتروشیمی تصریح کرد: دو جلسه مفصل در خصوص بنزین های پتروشیمی و ادعای آلایندگی این بنزین ها تشکیل دادیم و در نهایت موضوع ثابت نشد

محمد علی پورمختار در خصوص رد ادعای آلایندگی بنزین های پتروشیمی در گفتگو با نماینده تصریح کرد: دو جلسه مفصل در خصوص بنزین های پتروشیمی و ادعای آلایندگی این بنزین ها تشکیل دادیم و در نهایت چند موضوع ثابت نشد؛ اگر سرطانی هم وجود دارد انتساب آن به بنزین های پتروشیمی ثابت نشده است و این طبق گزارش وزارت بهداشت در جلسه است.

رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساس در مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: آلایندگی این بنزین ها به لحاظ بالابودن بنزن آن نیز ادعا می شد ولی این مورد هم اثبات نشد. آزمایشات گرفته شده از این بنزین ها در مرکز پژوهش ها و سازمان بازرسی کل کشور همچنین سازمان استاندارد مؤید اینست که درصد بنزن موجود در این بنزین ها بعد از فعل و انفعالات شیمیایی و افزودنی ها حداکثر ۲ درصد اعلام شده که حتی از مقدار استاندارهای تا سال ۸۹ نیز کمتر است. میزان بنزن استاندارد در آن زمان؛ ۵ درصد در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم همدان در نهایت تأکید کرد: البته باید همین مقدار بنزن را هم کاهش دهیم و واردات بنزین یورو ۴ نیز به همین منظور صورت گرفته است. امیدواریم شاهد افزایش کیفیت بنزین و در نتیجه کاهش آلودگی هوا باشیم.

نظر شما