شناسهٔ خبر: 74362 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مسابقه تلویزیونی «رکورد» رکوردهای دنیا را جابه‌جا کرده است

رکورد/1 تهیه کننده برنامه «رکورد» هدف از تولید این برنامه را امیدآفرینی و ایجاد بستری برای بروز توانایی‌ها و استعدادهای گروه‌های مختلف سنی دانست و گفت: در طول ضبط این برنامه اتفاقات خاصی را هم پشت سر گذاشتیم.

به گزارش نماینده «سیدامیر کلوری» تهیه‌کننده برنامه «رکورد» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس این برنامه را نه به عنوان فضایی برای حضور آدم‌های خاص با ویژگی‌های خاص بلکه با هدف امیدآفرینی و ایجاد بستری برای بروز توانایی‌ها و استعدادهای جوانان تولید کردیم.

وی افزود: هرچند بهتر است بگوییم همه گروه‌های سنی. چراکه در این برنامه از کودک ۶ ساله‌ای که بیشترین حجم باد کردن بادکنک را رکورد زد تا پیرمرد ۷۰ ساله‌ای که بارفیکس می‌زد، در برنامه شرکت کردند و صرفا به جوانان اختصاص نداشت.

این تهیه کننده با اشاره به بعضی رویدادهای خاص در روند تولید «رکورد» ادامه داد: در طول ضبط این برنامه اتفاقات خاصی را هم پشت سر گذاشتیم و حتی رکوردهای جهانی هم جا به جا شد. برای مثال پیش از سعید فخاری رکورد روپایی به توپ تنیس در اختیار حب درویش بود. اما فخاری موفق شد در این برنامه هم رکورد او را بشکند و هم رکورد ثبت شده در گینس را. اما به دلیل این که گینس در ایران حضور نیافته بود، این جا به جایی به ثبت نرسید.

وی خاطر نشان کرد: از طرفی شرکت کننده‌ای در تلاش برای بیشترین زمان حبس نفس در خشکی و زیر آب بود و تا حدی به این کار ادامه داد که ناگهان شوک به او وارد شد و بلافاصله اورژانس به کمکش رسید. البته همه تدابیر لازم برای حفظ سلامتی افراد و آسیب‌های احتمالی در نظر گرفته شده بود.

کلوری با بیان این که ۲۶ قسمت برنامه در ۴۵ روز ضبط شده و ۷۸ آیتم مختلف و غیرتکراری را دربر می گیرد، درباره دسته بندی آیتم ها و رکوردها بیان داشت: دسته بندی آیتم ها با ملاک های مختلفی صورت می گرفت. در اجرای بعضی از رکوردها محدودیت زمانی مطرح نبود. بنابراین ما داوری را ناظر بر اجرای آن رکورد می‌گذاشتیم و بعد به ضبط آیتم های دیگر می پرداختیم. به طور کلی هر قسمت سه آیتم را دربر می گیرد و بیش از ۶۰۰ شرکت کننده و بیش از ۴۰ داور در اجرای این برنامه سهم داشته اند.

 

نظر شما