شناسهٔ خبر: 74159 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حجت الاسلام نصر الله پژمانفر در گفتگو با نماینده:

شخص آقای آشتیانی و عدم صلاحیت ایشان در رأی عدم اعتماد موضوعیت دارد

پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: امروز با استعفا و تعویض این افراد به نوعی عقب نشینی تاکتیکی انجام دادند تا به وسیله یک قدم کوتاه به عقب بتوانند یک قدم بلند به سمت جلو داشته باشند.

حجت الاسلام نصر الله پژمانفر در واکنش به استعفای میلی منفرد و سمنانیان از وزارت علوم در گفتگو با نماینده تصریح کرد: شخص آقای آشتیانی و عدم صلاحیت ایشان در رأی عدم اعتماد موضوعیت دارد. نظر نمایندگان نسبت به وزیر علوم پیشنهادی با توجه به نداشتن شرایط و صلاحیت های لازم برای تصدی وزارت علوم، منفی است و رأی اعتماد نخواهند گرفت. در کنار این عدم شرایط اشکالات دیگری هم وجود دارد ولی بر طرف کردن آن اشکالات به معنای احراز شرایط وزیر پیشنهادی نیست.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: کار معرفی وزیر علوم کاملا به ترتیب سیاسی پیش می رود به این دلیل که اگر اینها به واقع احساسشان این بود که عملکرد معاونین هیچ اشکالی ندارد چطور امروز شاهد استعفای این افراد هستیم و با کناره گیری خود می خواهند فضا را به این سمت ببرند که ما به ندای مجلس در خصوص ضعف این افراد جواب لبیک گفتیم. این نشان از اینست که عملکرد مجلس مسیر درستی را طی کرده و افرادی که به عنوان معاون و همکار کار می کردند از ابتدا صلاحیت نداشتند و با اینکه اصرار بر ماندگاری این افراد در وزارت علوم داشتند در حال حاضر صحه گذاشتند که باید این افراد تعویض می شدند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه اظهار داشت: امروز با استعفا و تعویض این افراد به نوعی عقب نشینی تاکتیکی انجام دادند تا به وسیله یک قدم کوتاه به عقب بتوانند یک قدم بلند به سمت جلو داشته باشند.

پژمانفر در نهایت تأکید کرد: انتظارم اینست که اگر اینها صداقت خودشان را میخواهند نشان دهند اعلام کنند به دلیل همکاری این افراد در جریان فتنه این افراد از وزارت علوم کنار گذاشته شدند. اینها که خود قصد استعفا نداشتند و طبق تاکتیک در نظر گرفته شده استعفا دادند و در واقع نشان میدهد به بخشی از خواسته مجلس تن داده اند و پذیرفته اند که اینها عوامل فتنه بودند و به همین دلیل کنار گذاشته شدند.

نظر شما