شناسهٔ خبر: 74131 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

آیت‌الله العظمی علوی گرگانی در دیدار با سردار نقدی:

برخی مسئولین به اسم آزادی حرف‌های نیش دار می‌زنند/ امر به معروف و نهی از منکر از عهده بسیج برمی‌آید

علوی گرگانی/1 آیت الله العظمی علوی گرگانی گفت: راه احیای جامعه امر به معروف و نهی از منکر است و بهترین کسانی که می توانند این فریضه را اجرا و پیدا کنند بسیجیان هستند.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری دانشجو، آیت الله العظمی علوی گرگانی در دیدار با سردار نقدی، حجت الاسلام تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج و جمع محدودی از مسئولان بسیج که به مناسبت هفته بسیج در بیت ایشان برگزار شد ضمن تشکر از گزارش عملکرد بسیج گفت: گزارشی که سردار نقدی بیان نمودند مبشراتی بود که مایه مسرّت ما گردید.

ایشان با اشاره به آنکه برخی گزارش هایی که کمتر از واقع عمل گردیده بیان نمود: گاهی اوقات گزارش هایی بیان می شود که وقتی بررسی می کنیم درصد موفقیت ها کمتر از عمل واقعی می باشد.

این مرجع تقلید گزارش بسیج را موفق دانسته و تسریع کرد: آنچه از بسیج از بدو تشکیل تاکنون دیده ام آن است که بسیج در گفتار و رفتار موفق بوده است.

ایشان در ادامه به تعریف بسیج اشاره نموده و خاطر نشان کرد: همان گونه که از عنوان بسیج پیداست بسیج در تمام طبقات و موضوعات جامعه فعال و موفق بوده و بسیج بسان خون در جامعه است که اگر حرکت داشته و زنده باشد، تمام جامعه نیز حیات دارند.

آیت الله العظمی علوی گرگانی با طرح این سوال که برای حیات بسیج باید چه برنامه ای داشته باشیم اظهار داشت: راه احیای جامعه امر به معروف و نهی از منکر است و بهترین کسانی که می توانند این فریضه را اجرا و پیدا کنند بسیجیان هستند. اگرچه این بار سنگین است اما از عهده بسیج بر می آید.

معظم لّه امر به معروف را موجب تقویت روح ولایت دانسته و افزود: در صورتیکه جامعه روشن و بصیر گردد در این صورت منتظر اجرای اوامر ولی فقیه هستند، لذا باید جامعه را با مسائل دینی آگاه نمود.

ایشان در پایان با اشاره به اهمیت توجه به مردم توسط مسئولان بیان نمود: گاهی برخی مسئولین به اسم آزادی حرف های نیش داری می زنند حال آنکه آزادی مردم در عمل به آموزه های دینی می باشد.

نظر شما