شناسهٔ خبر: 73991 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تأمین برق نجف و کربلا با نیروگاه تمام ایرانی

با بهره برداری از نیروگاه حیدریه که توسط شرکت مپنا و با تجهیزات کاملا ایرانی ساخته شده، از این پس برق امکان مقدس نجف و کربلا و همچنین برق مورد نیاز منازل مسکونی و اماکن تجاری این دو شهر تأمین می شود.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، روز گذشته با حضور حمید چیت چیان -وزیر نیروی ایران - و عباس علی آبادی - مدیرعامل شرکت مپنا - نیروگاه حیدریه در شهر مقدس نجف به بهره برداری رسید.

این نیروگاه که دارای یک واحد گازی به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات است با تجهیزات ساخته شده در ایران توسط شرکت مپنا و نصب این تجهیزات در شهر نجف به بهره برداری رسیده و نیروگاهی کاملا ایرانی است.

همزمان با بهره برداری از این نیروگاه که با حضور مقامات محلی شهرهای نجف و کربلا و همچنین وزیر برق عراق صورت گرفت، موتورهای برق گازوئیلی منازل مسکونی در بخش گسترده ای از نجف و کربلا خاموش شد و به جای آن برق تولیدی نیروگاه حیدریه در مدار قرار گرفت.

همچنین روز گذشته بین وزرای نیروی ایران و برق عراق توافق شد که شرکت مپنا با تبدیل این نیروگاه سیکل ساده به سیکل ترکیبی، ظرفیت آنرا به ۵۰۰ مگاوات برساند تا تمامی گستره شهرهای نجف و کربلا از برق تولیدی آن بهره مند شوند.

برق آستان مقدس حرم حضرت امیرالمونین علی (ع)، بارگاه مقدس امام حسین (ع) و حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) از این پس با تولید برق توسط نیروگاه ایرانی حیدریه تأمین می شود.

نظر شما