شناسهٔ خبر: 73916 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

کدخدایی در حاشیه بازدید از غرفه نماینده :

دوره سه ماهه سرپرستی وزارت علوم تمدید نمی شود

کدخدایی

کدخدایی، مشاورعالی دبیرشورای نگهبان در حاشیه بازدید از غرفه نماینده در نمایشگاه مطبوعات اظهار داشت: تکلیف وزارتخانه بایستی در اسرع وقت مشخص شود و دولت نمی تواند توقفی دایم امر داشته باشد.

وی درباره حقوق بشر و گزارشاتی که ایران در این باره ارائه داده، افزود: حقوق بشر بیشتر ازآنکه مفهومی حقوقی باشد یک ابزار سیاسی در اختیار برخی کشورها شده که هرگاه بخواهند از آن برای تشدید فشار برعلیه دیگر کشورها استفاده می کنند.

کدخدایی تصریح کرد: آنچه ما در ایران براساس مبانی اسلامی به آن اعتقاد داریم اینست که حقوق بشر متعلق به تعالیم و آموزه های اسلام است و اسلام در این جهت دقت زیادی داشته وحقوق افراد، جامعه و حتی غیرانسانها در آن دیده شده است.

مشاورعالی دبیرشورای نگهبان تصریح کرد: ایران هم براین اساس نگاهش به حقوق بشر با دیدی وسیع و گسترده است و بنظرم ما می توانیم مبانی خودمان را در حقوق بشر برای جوامع دیگر عرضه کنیم، متاسفانه هجمه رسانه ای و استکبار رسانه ای نمی گذارد این مباحث ما بخوبی در بین مردم جهان تبیین شود.

وی درباره هجمه هایی که برعلیه شورای نگهبان و آیت الله جنتی وجود دارد نیز، گفت: آیت الله جنتی به علت پایداری شان در مبانی دینی وسیاسی مورد تهاجم هستند. ایشان هم ابایی ندارند که افراد گاهی اوقات حرف هایی بزنند و نکاتی را مطرح کنند.

نظر شما