شناسهٔ خبر: 73756 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

سخنگوی کمیسیون اجتماعی در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار شد

توضیح علت عدم همکاری سرپرست وزارت علوم با مجلس برای بورسیه‌ها

تذکر کتبی/1 نماینده مردم بجنورد در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار توضیح علت عدم همکاری سرپرست وزارت علوم با کمیته منتخب کمیسیون آموزش مجلس در مورد کشف حقیقت مسئله دانشجویان بورسیه شد.

به گزارش نماینده، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (۲۰ آبان ۹۳) از سوی هیئت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

حلیمه عالی نماینده مردم زابل در تذکری به وزرای اطلاعات، خارجه و کشور خواستار توضیح علت عدم امنیت جانی و مالی برای شاغلان غیربومی استان سیستان و بلوچستان به ویژه معلمان شد.

احمد امیرآبادی و رضا آشتیانی عراقی نمایندگان قم به وزیر اقتصاد تسریع در تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و به وزیر کشور تسریع در رسیدگی به وضعیت استخدام افراد در استانداری‌های سراسر کشور را متذکر شدند.

نادر قاضی‌پور، علیرضا محجوب و حسین سبحانی‌نیا نمایندگان ارومیه، تهران و نیشابور در تذکری به رئیس جمهور خواستار جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی و همچنین جلوگیری از افزایش قیمت نان شدند.

محمدعلی مددی نماینده مردم میانه به وزیر ورزش و جوانان در مورد عدم نظارت و برنامه‌ریزی مناسب برای اماکن ورزشی و عزل و نصب‌های سیاسی در حوزه ورزش و جوانان تذکر داد.

امیر خجسته نماینده مردم همدان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لزوم حمایت از تولیدات فرهنگی و بومی و انتشار کتب مرتبط با علوم و تحقیقات بومی‌سازی شده و به رئیس جمهور لزوم رعایت قانون در گزینش و معرفی دانشجویان مشمول قانون راجع‌ به استعدادهای درخشان در مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی به ویژه در دانشگاه الزهرا را متذکر شد.

زهره طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران به وزیر کشور  در خصوص لزوم برخورد قاطع نیروی انتظامی با ضاربان طلبه ناهی از منکر در خرم‌آباد تذکر داد و به رئیس جمهور تسریع در پرداخت مبالغ تعهد شده توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور برای امور زیربنایی مسکن مهر را متذکر شد.

مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه به وزیر بهداشت در مورد لزوم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات و پرستاری مصوب ۱۳۸۶ برای استانداردسازی و افزایش کیفیت خدمات پرستاری تذکر داد.

سید باقر حسینی نماینده مردم زابل در تذکری به رئیس جمهور خواستار توضیح علت بی‌توجهی به مسئله امنیت جانی معلمان غیر بومی در استان سیستان و بلوچستان شد.

سید محمد حسین میرمحمدی نماینده مردم گلپایگان به رئیس جمهور در مورد تسریع در تخصیص مبلغ یک هزار میلیارد تومان به بانک‌های عامل برای پرداخت وام به معلولان زیرپوشش سازمان بهزیستی به موجب قانون بودجه کل کشور تذکر داد.

به گزارش فارس، علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لزوم پایبندی خبرگزاری ایرنا به قانون اصل بی‌طرفی و امانتداری در خبررسانی را متذکر شد.

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در تذکری به رئیس جمهور خواستار توضیح علت عدم همکاری سرپرست وزارت علوم با کمیته منتخب کمیسیون آموزش مجلس در مورد کشف حقیقت از مسئله دانشجویان بورسیه شد.

 

نظر شما