شناسهٔ خبر: 73722 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اجمالی/برنامه‌های نهاد کتابخانه‌ها در هفته کتاب

برگزاری اختتامیه دوسالانه کارتون کتاب/ امضای تفاهمنامه با مجمع ناشران انقلاب و بنیاد شعر و ادبیات داستانی

معاون کتابخوانی و توسعه کتابخانه‌ای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در هفته کتاب دو تفاهمنامه با مجمع ناشران انقلاب و بنیاد شعر و ادبیات داستانی امضا خواهد شد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، محمد الهیاری معاون امور کتابخوانی و توسعه کتابخانه‌ای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طی یک نشست خبری به تشریح برنامه‌های این نهاد در هفته کتاب پرداخت.

بر اساس این گزارش، معاون امور کتابخوانی و توسعه کتابخانه‌ای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این نشست گفت: اختتامیه دومین جشنواره دوسالانه کارتون کتاب در فرهنگسرای اندیشه همزمان با هفته کتاب برگزار می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: روز ۲۷ آبان ماه مراسم تکریم از مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی در تالار وحدت با حضور مسئولین کشوری برگزار می‌شود.

وی همچنین از حضور معاونان دبیرکل در استان‌ها خبر داد و گفت: امضای تفاهمنامه واگذاری کتابخانه پارک دانشجو به بنیاد ادبیات داستانی همزمان با هفته کتاب در اول آذرماه اجرایی می‌شود. در همین روز خانم وزیرپور عضو امنا نهاد در مراسم تکریم از مقام کتابدار و ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان زنجان حضورپیدا خواهند کرد.

اللهیاری ادامه داد: امضای تفاهمنامه با مجمع ناشران انقلاب اسلامی در روز دوم آذر و جلسات نقد و بررسی کتاب از دیگر برنامه در این روز هست.

معاون امور کتابخوانی و توسعه کتابخانه‌ای نهاد در ادامه این نشست خبری گفت: روز ۲۴ آبان علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد از ساعت ۱۸ الی ۲۰ با خبرنگاران و فعالان عرصه خبر در هتل انقلاب نشست خواهد داشت. این نشست با موضوع نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی دبیر جشنواره کارتون کتاب هم از وصول ۱۳۴۸ اثر از ۶۴ کشور خبر داد و گفت: تعداد آثار هنرمندان ایرانی در این جشنواره بیش از دیگران بود. هنرمندان ایرانی فعالیت چشمگیری در عرصه بین الملل دارند و ایرانی‌ ها از مدعیان این عرصه هستند.

وی همچنین گفت: سه برگزیده و ۵ نفر شایسته تقدیر در مراسم اختتامیه ۲۶ آبان معرفی خواهند شد. ضمن این که نمایشگاه نیز از امروز در فرهنگسرای اندیشه شروع به کار می‌کند.

شجاعی طباطبایی داوران داخلی  را محمدرضا دوست محمدی، بهرام عظیمی و علیرضا ذاکری عنوان کرد و گفت: ترکیه، چین، اندونزی و برزیل بیشترین آثار را به جشنواره ارسال کرده آند.

در پایان نیز از پوستر دومین دوره جشنواره با حضور اللهیاری و شجاعی طباطبایی رونمایی شد. موضوع پوستر کاریکاتور کتابخوانی مادر برای فرزند است.

 

 

نظر شما