شناسهٔ خبر: 73681 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حدادعادل:

آتش کشتار شیعیان دامن عربستان را می‌گیرد/ توافق با ایران تنها برگ برنده اوباما

کراپ‌شده - حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نرمش اوباما و لحن سخن گفتن او درباره مذاکرات هسته‌ای ایران پس از شکست در انتخابات میان دوره‌ای حاکی از آن است که اوباما این توافق را تنها برگ باقی مانده خود می‌داند.

به گزارش نماینده، غلامعلی حدادعادل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری مهر در پاسخ به سوالی درباره حکم اعدام شیخ النمر و کشتار عزاداران امام حسین(ع) در شرق عربستان گفت: عربستان سعودی یک ویروسی را در منطقه پراکنده است که خود این کشور را نیز مبتلا خواهد ساخت.

وی با اشاره به حمایت عربستان از گروه‌های تندرو و رفتار این کشور با شیعیان گفت: مقامات عربستان آتشی را در منطقه روشن کرده اند که خودشان در نهایت قربانی آن خواهند شد و در این آتش خواهند سوخت.

حدادعادل با اشاره به اینکه وزارت امور خارجه ایران نیز نسبت به این اقدام واکنش نشان داده است، گفت: محکوم کردن رسمی این اقدامات زبان دیپلماتیک است، اگر چه زبان‌های دیگری نیز وجود دارد که این وظیفه وزارت امور خارجه نیست.

این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره واکنش اوباما پس از پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای این کشور گفت: اوباما عنوان کرده چنانچه توافق مثبتی حاصل شود، می‌توان جمهوری‌خواهان را متقاعد کرد. او می خواهد با این سخنان و توافق احتمالی شکستی را که خورده با این پیروزی جبران کند.

حدادعادل اضافه کرد: اوباما در حال حاضر غیر از مذاکره با ایران برگ برنده‌ای ندارد. این تنها برگ برنده اوست که به خیال خودش می‌تواند در مقابل انتقادهایی که به او می‌شود و نیز شکستی که در انتخابات خورده، عرضه کند.

وی تاکید کرد: با توجه به این پیشینه می توان درک کرد که چرا او در این شرایط چنین زبانی را برای سخن گفتن انتخاب کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خاتمه رابطه دولت و مجلس را مثبت خواند و گفت: عموم نمایندگان در تعامل با وزرا  سیاسی کاری  نمی کنند و تعامل خوبی میان نمایندگان و هیات دولت وجود دارد.

حدادعادل تاکید کرد: بنای ما تعامل با دولت است و تلاش می‌کنیم گره   ای را که می شود با دست باز کرد با دندان باز نکنیم. البته دولت هم این تعامل را دیده و دریافته است.

نظر شما