شناسهٔ خبر: 73611 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین

مجلس ملی جوانان تشکیل می شود

مدیرکل ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نمایشگاه مطبوعات گفت که با مشخص شدن تکلیف لایحه ساماندهی امور جوانان تکلیف دستگاه ها در این زمینه مشخص می شود.

به گزارش نماینده به نقل از خبرآنلاین، جعفر سطوتی مدیرکل ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان امروز در دیدار از نمایشگاه مطبوعات در مورد طرحها و برنامه های این وزارت خانه در حوزه جوانان توضیح داد.

او به موضوع ساماندهی امور جوانان که یک برنامه ملی بسیار مهم بود اشاره کرد و گفت: متاسفانه این برنامه در اسفند ماه سال ۸۳ تصویب شده بود اما پس از ادغام و تشکیل وزارتخانه مغفول ماند و ما الان در حال پیگیری آن هستیم.

او تاکید کرد: خوشبین هستیم تا پایان سال لایحه ساماندهی تکالیف دستگاه‌ها در حوزه جوانان به تصویب هیأت وزیران برسد و پس از آن به مجلس ارائه شود.


ماده ۴۱ برنامه پنجم

در مورد ماده ۴۱ برنامه پنجم که در حال حاضر در حال بررسی در این وزارتخانه است گفت: ایجاد برنامه ساماندهی امور جوانان در ذیل بودجه دستگاه‌ها موضوع بند «الف» این ماده است و هر کدام از دستگاه‌های اجرایی در قانون بودجه ردیفی دارند و از دستگاه‌ها خواسته شده که یک برنامه ساماندهی امور جوانان به برنامه‌های خود اضافه کنند، بنابراین تمام دستگاهها شامل این موضوع می شوند.

وی ادامه داد: بند «ب» ماده ۴۱ برنامه پنجم توسعه در زمینه شاخص‌های ساماندهی امور جوانان است که ۱۳ اقدام اساسی برای آن تصویب شده اما تاکنون اجرا نشده است.

سطوتی با اشاره به بند «ج» ماده ۴۱ گفت: بند «ج» این ماده تحت عنوان لایحه ساماندهی تکالیف دستگاه‌های اجرایی با هدف شفاف‌سازی و بازنگری است و قرار است تکالیف هر دستگاه را در حوزه جوانان مشخص و شفاف کند.


طرح تشکیل مجلس ملی جوانان

مدیرکل ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در مورد طرح تشکیل مجلس ملی جوانان آماده شده است، گفت: این طرح باید در ستاد ساماندهی امور جوانان به تصویب برسد و پس از آن در دستور کار شورای عالی جوانان قرار گیرد.  اعضای کمیته تخصصی برای تنظیم کار شورای عالی جوانان، نمایندگان دستگاه شورای عالی جوانان هستند.

نظر شما