شناسهٔ خبر: 73363 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

امیدواریم شاهد احیای فرهنگ‌وهنر در این دوره از مدیریت باشیم

نامه دو عضو انجمن عکاسان سینما به رئیس جدید رسانه ملی

محمد سرافراز/1* دو تن از فعالان عکاسی در سینما با اشاره به وضعیت فرهنگ و هنر در کشور دو پیشنهاد به رئیس‌جدید سازمان صداوسیما در حوزه فرهنگ و هنر ارائه دادند.

به گزارش نماینده  به نقل از فارس، مهدی دل‌خواسته و آرش صادقی از فعالان حوزه عکاسی در سینما به ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نامه‌ای نوشته‌ و در حوزه فرهنگ و هنر پیشنهاداتی ارائه دادند.

متن کامل نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای سرافراز انتصاب بجا و شایسته جنابعالی به سمت ریاست سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی را،تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند متعال توفیق روز افزون برای جنابعالی خواهانیم.

فرهنگ را مجموعه پیچیده‌ای از دانش‌ها، باورها، هنرها، قوانین، اخلاقیات، عادات و هرچه که فرد به عنوان عضوی از جامعه از جامعه خویش فرامی‌گیرد تعریف می‌کند.هر منطقه از هر کشوری می‌تواند فرهنگی متفاوتی با دیگر مناطق آن کشور داشته باشد فرهنگ به وسیله آموزش، به نسل بعدی منتقل می‌شود..

ما دو نوع فرهنگ داریم؛ یکی فرهنگ قدرتمند است که پایه‌های استواری دارد و در نتیجه باقی می‌ماند و دیگری فرهنگی است که سست و ناتوان است و از بین می‌رود. در این میان، آن فرهنگی می‌تواند باقی بماند که نیرومند باشد. دلیل نابودی برخی فرهنگ‌ها را باید در توجیه‌ نشدن عقلانی و کاربردی آن فرهنگ‌ها دانست؛ اما مسأله این‌جاست که فرهنگ‌هایی نیز وجود دارند که با آن‌که توجیه کاربردی دارند، اما در حال از بین رفتن‌اند؛ چون ریشه‌های آن‌ها بیرون کشیده نشده و نیرومندی آن بروز نیافته‌است.

در اثر حملات فرهنگی بسیار گسترده‌ای که بر ایران در طول تاریخ وارد شده‌است ، فرهنگ ایران دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌است . حملاتی که به سلطه قوم خارجی با منافع متفاوت منجر می‌شود به صورت‌های گوناگون بر فرهنگ یک کشور تأثیر می‌گذارد که می‌توان به ایجاد ترس و روحیه محافظه کاری و در کنار آن افزایش خشونت در جامعه و همچنین ورود فرهنگ و زبان بیگانه و ازبین رفتن اصالت نسلی اشاره کرد.

تاثیر رسانه های گروهی، به ویژه صدا و سیما بر مخاطبان بر هیچ کس پوشیده نیست.صدا و سیما به عنوان رسانه ای که بیشترین مخاطبان را به خود جذب می کند بنا به نظر امام خمینی(ره) باید دانشگاهی باشد که فضایل و ارزشهای اسلامی و انسانی را در جامعه ترویج نماید.( اهمیت رادیو- تلویزیون بیشتر از همه است. این دستگاه ها دستگاه های تربیتی است: باید تمام اقشار ملت با این دستگاه ها تربیت بشوند؛ یک دانشگاه عمومی است. اشخاص نویسنده، اشخاص گوینده، اشخاص فهیم. اشخاص مطلع در اینجا صحبت بکنند. فرصت به آنها بدهند که در اینجا صحبت بکنند. زیادند اشخاصی که پیشنهاد این معانی را می کنند؛ به اینها باید فرصت بدهند و آنها صحبت بکنند. به جای آنکه چیزهایی که به درد ملت نمی خورد یا مضر به حال ملت است. یک چیزهای مفید را به مردم بدهند و یک غذای مفیدی به مردم بدهند؛ (صحیفه امام (ره)،.

ما دو تن از عکاسان سینمای ایران در پیشنهادی به ریاست سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی خواهان آن می‌شویم تا توسعه فرهنگی- هنری جامعه در مسیری رو به رشد با سرعت مناسب قرار گیرد تا اقشار فرهنگی- هنری با خیال آسوده به خلق آثارهنری و ترقی جامعه کمک نمایند و شاهد احیای فرهنگ و هنر (رُنِسانس) در این دوره ازمدیریت باشیم.و آن استفاده از جوانان نخبه ، مستعد و اصلح در پست های مختلف سازمان  همانند مدیریتتان درمعاونت برون مرزی سازمان و همانطور که پیامبر (ص) ازاسامه بن زید بیست ساله در فرماندهی سپاهش استفاده کرد و شهید حسن باقری جوان‌ترین فرمانده ایران در دوران جنگ ایران و عراق بود.

و من الله التوفیق

مهدی دل خواسته عضو شورای مرکزی انجمن عکاسان سینما ایران و عکاس فیلم‌های طلا و مس، بوسیدن روی ماه، میهمان داریم و ...

و آرش صادقی بازرس انجمن عکاسان سینمای ایران و عکاس فیلم‌های زندگی جای دیگریست، چند کیلو خرما برای مراسم تدفین و فرزند خاک و ...

 

نظر شما