شناسهٔ خبر: 73215 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

پاسخی به سياه‌نمایی های جديد

نماینده/ محمدکاظم انبرلویی: وزير علوم دولت اصلاحات در واكنش به راي عدم اعتماد مجلس به وزير پيشنهادي رئيس‌جمهور، چند نكته را يادآور شده كه تامل در آن از باب روشنگري، خالي از فايده نيست. وي گفته است: ۱- مردم در ۲۲ خرداد ۹۲ به «اصلاح و اعتدال» به جاي «افراطي‌گري و تحجر» راي دادند. ۲- راي عدم اعتماد به نيلي احمد‌آبادي، تقابل و باج‌خواهي از دولت است.

 

۳- مجلس شريك هشت سال ترويج آلودگي و فساد و تخريب بنيان‌هاي اخلاقي- فرهنگي و زيرساخت‌‌هاي اقتصادي كشور در دولت‌ نهم و دهم است.

كيفرخواستي كه آقاي معين عليه مجلس صادر كرده است متضمن نشر اكاذيب و اهانت به نمايندگان ملت و ايراد افترا و تشويش اذهان عمومي است. لذا مدعي‌العموم بايد درباره جرايمي كه آقاي معين مرتكب شده طبق قانون عمل كند. اما پاسخ دروغ‌پردازي‌ها و اهانت آقاي معين را در سه بند زير مرور مي‌كنيم:

الف- اگر مردم به «اعتدال» و پرهيز از «افراطي‌گري» راي داده‌اند چرا در كارنامه برخي وزراي پيشنهادي، حضور در فتنه ننگين جنگ نرم دشمن عليه ملت در جريان انتخابات سال ۸۸ وجود دارد؟ آيا دروغ زشت تقلب در انتخابات سال ۸۸ كه منشأ همگرايي اصلاح‌طلبان با سرويس‌هاي جاسوسي و امنيتي آمريكا، انگليس و اسرائيل بود بر سبيل «اعتدال» بود يا بر طريق «افراطي‌گري»؟ آيا امنيت و اقتدار ملي را در برابر گرگ‌هاي جهاني و منطقه‌اي به خطر انداختن و آتش زدن تمثال مبارك حضرت امام(ره)، شعار نه غزه نه لبنان، چراغ سبز به آمريكا به وسيله جنبش سبز، نوعي «اعتدال» بود يا «افراطي‌گري»؟ آيا تخطئه يك انتخابات با مشاركت ۸۵ درصدي و زير پا له كردن آراي فقرا و محرومان و پابرهنه‌ها و وتوي آراي ملت به نفع سران فتنه، «اصلاح و اعتدال» بود يا «افراطي‌گري و تحجر»؟

اينكه دولت و ملت با مشاركت ۸۵ درصدي در اوج مشروعيت قانوني مي‌توانستند حقوق هسته‌اي خود را از زورگويان جهاني در سال ۸۸ مطالبه كنند ترديدي نبود، اما رفقاي آقاي معين كه به رهبري وزير ارشاد دولت اصلاحات براي تجهيز بوق‌هاي جهاني به اروپا و آمريكا رفته بودند، مرتب القا مي‌كردند تحريم‌ها و تهديدها را افزايش دهيد تا دولت سقوط كند. اين «اعتدال و اصلاح» بود يا «افراط و تحجر»!؟

آقاي معين بايد پاسخ دهد وقتي ملت در قيام تاريخي ۹دي به دهان كودتاچيان دروغ تقلب زدند، وقتي ملت در قيام تاريخي ۹ دي در برابر اهانت‌كنندگان به شعائر الهي عاشورا ايستادند چرا دوستان وي حتي پس از قيام ۹ دي شروع كردند به
نامه پراكني عليه نظام و نام آنها برپاي برخي نامه‌ها ديده مي‌شود، اين «اصلاح و اعتدال» بود يا «افراط و تحجر»؟

روز عاشوراي ۸۸ فتنه‌گران به فرماندهي منافقين، شعار «مرگ بر اصل ولايت فقيه» سر دادند و بعد يكي از سران فتنه بيانيه داد و آنها را «مردان خداجوي» ناميد و بر موضع ضدايراني و ضداسلامي خود تاكيد كرد. اين «اصلاح و اعتدال» است يا «تحجر و افراطي‌گري»!؟

اگر چنين ترجمه زشتي از جنايات و خيانت‌هاي سران فتنه و فتنه‌گران وجود دارد، چرا در جريان تبليغات انتخاباتي، هيچ يك از نامزدها از آن روزهاي سياه دفاع نكردند؟

از سخنان آقاي معين برمي‌آيد كه او در اتاق فكري حضور دارد كه مواضع اعتدالي رئيس جمهور را به «افراط» و «تحجر» و از آنجا به فتنه‌گري هدايت مي‌كند و متاسفانه اين اتاق تاكنون در القائات خود توفيقاتي داشته و نگذاشته است دانشگاه‌ها به سمت اصلاح و اعتدال برود و فرصت‌هاي بزرگي را از جمهوري اسلامي سلب كرده است.

اين اتاق توانسته است شتاب علمي در دانشگاه‌ها را كه دولت‌ نهم و دهم ركورد عظيمي از آن به جاي گذاشته متوقف يا كُند كند.

نخبگان علمي و دانشمندان ايراني با اين اتاق آشنايي دارند و آنها را مسبب اصلي ركود علمي در دولت‌هاي سازندگي و به اصطلاح اصلاحات مي‌دانند.

ب: آقاي معين به مجلس تهمت تقابل و اهانت باج‌خواهي زده كه بايد پاسخگو باشد.

اگر نمايندگان مجلس [براساس سوگندي كه ياد كرده‌‌اند، پاسدار دستاوردهاي انقلاب و استقلال و اعتلاي كشور باشند] به وزيري كه سابقه فتنه‌گري دارد راي ندهند با دولت تقابل كرده‌ا‌ند؟ منظور شما كدام دولت است؟ در جريان فتنه، دولت‌هاي آمريكا و انگليس و اسرائيل رسما از فتنه‌گران دفاع كردند و بوق‌هاي خود را در اختيار آنان قرار دادند. اگر منظور شما تقابل با آن دولت‌هاست بايد پرسيد چرا از دشمنان قسم خورده نظام دفاع مي‌كنيد؟ اگر منظور شما دولت جمهوري اسلامي است كه اين دولت از فتنه‌گري، بري است و نمي‌تواند ناخالصي را برتابد. مجلس بخشي از حاكميت نظام است و در كنار دولت و دستگاه‌ قضائي وظايفي را برعهده دارد و نمي‌توان با جوسازي آن را از وظايفش دور كرد.

ج- نكته سومي كه آقاي معين مطرح كرده است سياه‌نمايي از دولت‌ نهم و دهم با فهرستي از دروغ، تهمت و افترا و تشويش اذهان عمومي است و از آن بالاتر، مجلس را با همان دروغ‌ها نواختن است.

كارنامه دولت نهم و دهم در حوزه علم، تكنولوژي، اقتصاد، فرهنگ و ... روشن است. عدد و رقم و كم و كيف آن هم شفاف است. فقط چشم‌هايي كه در فتنه ۸۸ از نگاه نتانياهو به ايران مي‌نگريستند آن را غبارآلود مي‌بينند.

ضعف‌ها و قوت‌هاي دولت نهم و دهم روشن است. هيچ كس نمي‌تواند ضعف‌هاي آن را بپوشاند كما اينكه مجلس به وظايف خود در زمان اين دولت عمل كرد و هيچ كس هم نمي‌تواند قوت آن را در حوزه‌هاي گوناگون، پنهان كند.

به عنوان مثال در همين حوزه فرهنگ، علم و فناوري، ركوردي كه دولت نهم و دهم بر جاي گذاشت در طول تاريخ علم در قبل و بعد از انقلاب نظير ندارد.

آقاي معين چه چيزي را مي‌خواهد انكار كند؟ آيا اينكه ما در همين دو دولت گذشته وارد باشگاه‌ هسته‌اي جهان شديم و قدرت‌هاي بزرگ را به واكنش و سراسيمگي انداختيم دروغ است؟ آيا اينكه ما در بسياري از رشته‌هاي علمي و فناوري‌هاي نوين جزء ۱۰ كشور برتر جهان هستيم، دروغ است؟

آيا اينكه ما در رشته‌ پزشكي يكي از قطب‌هاي بزرگ پزشكي در منطقه و جهان هستيم و سالانه هزاران نفر براي معالجه به ايران مي‌آيند، دروغ است؟ آيا اين ركوردها در دوران به اصطلاح اصلاحات به دست آمد؟

آيا اينها از مصاديق آلودگي و فساد است كه آقاي معين دولت‌ نهم و دهم را متهم به فساد و آلودگي مي‌كند؟

اين ادعاهاي دروغين همان‌هايي نيست كه در دولت نهم و دهم به همان بهانه ملت ما مورد ظالمانه‌ترين تحريم‌ها قرار گرفت. اصلاح‌طلبان و جنبش سبز مشوق قدرت‌هاي جهاني براي فشار به ملت بويژه در تحريم‌ها بودند؟ حالا آنها براي اين فشار به ملت پاداش مي‌خواهند؟ آن هم پاداش وزارت!؟ مجلس، قلب تپنده ملت است و نمي‌تواند چنين پاداشي را بدهد.

نظر شما