شناسهٔ خبر: 73074 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

فیلم‌های فاخر ارزش‌ها و هویت دینی و ملی را منعکس می‌کنند/ حاشیه‌سازان استاندارد سازی بلد نیستد

علی اکبری تهیه کننده "استرداد" ساخت فیلم های فاخر را لازم و منعکس کننده شعائر انقلابی و ملی دانست.

به گزارش نماینده محسن علی‌اکبری تهیه کننده سینما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: ما نیاز به فیلم‌هایی داریم که ما را استاندارد جهانی نزدیک کنند، آثار ما برای ارائه در عرصه بین‌المللی نیازمند استاندارد سازی برای انعکاس ارزش‌های دینی، انقلابی و ملی است.

وی در ادامه بیان کرد: در قالب فیلم های بخش خصوصی و با صرف هزینه اندک نمی توان به حد استاندارد رسید، ما باید ارزش‌های ملی و شعائر انقلابی و دینی خود را منعکس کنیم و این با فیلم‌های فاخر ممکن می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: اینگونه فیلم‌ها با محتوای دینی و انقلابی و ملی در بخش خصوصی تعریف نشده است. سالن‌های سینما محدود هستند و مشکل عدم برگشت سرمایه کلانی که صرف شده نیز مطرح است.

علی اکبری همچنین اظهار داشت: برای موضوعات ارزشی که هویت مملکت ما است باید دولت سرمایه‌گذاری کند، چون بخش خصوصی به دلیل اینکه تهیه کننده آن به دنبال برگشت سرمایه و سوددهی فیلم است در اینگونه موضوعات موفق نمی‌شوند، ما باید در سال یک یا دو پروژه فاخر داشته باشیم.

وی با اشاره به فیلم مریم مقدس بعنوان فیلمی که نگاه مسیحیت و جهان را متحول کرد گفت: ساخت اینگونه فیلم‌ها در سینمای ما واجب و ضروری است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی استرداد خاطر نشان کرد: در مجلس بودجه‌ای متمایز با سینما، برای اختصاص دادن به ساخت فیلم فاخر با هدف انعکاس ارزش‌ها و آرمان‌ها در نظر گرفته شود، مثلا در "استراد" بحث فساد اقتصادی رژیم پهلوی مطرح بود که کاندید اخذ جوایز زیادی نیز شد.

علی اکبری افزود: اینگونه فیلم ها حافظ تاریخ و هویت ما است، آمریکا بیش از سیصد سال نیست که پدید آمده است، اما با این وجود فیلم‌هایی می‌سازد و دست روی مسائلی می گذارد که نوجوان و جوان را مفتخر به آمریکایی بودن می‌کند.

وی با انتقاد از کوتاهی در ساخت فیلم‌هایی که هویت ملی رابه تصویر بکشد گفت:‌ چرا باید هالیوود در ساختن فیلمی که محور آن کوروش کبیر است از ما جلوتر باشد؟ چرا از دوران صفویه با آن سبک معماری و تاریخچه‌اش نباید فیلمی داشته باشیم؟ تاریخ و هویت ما باید حفظ شود و پا بر جا بماند.

علی اکبری همچنین عنوان کرد: کسانی که برای فیلم‌های فاخر حاشیه‌سازی می‌کنند و قصد بایکوت کردن اینگونه فیلم‌ها را دارند استاندارد سازی را بلد نیستند، این حرف‌ها  و حواشی بخاطر این است که تخصصی  در این زمینه ندارند و استانداردسازی را بلد نیستند، مگر شهرام اسدی، بزرگ‌نیا و بهرامی عضو گروهی هستند یا ارتباطات ویژه‌ دارند؟

وی در پایان گفت: مهم جناح و گروه نیست ، مهم انعکاس ارزشها و هویت و تاریخ دینی و ملی ما است. کسانی که این مباحث حاشیه‌ای را درست می‌کنند، "که ساختن فیلم فاخر به افراد خاص سپرده می‌شود"، شناخت و مطالعه سینمایی ندارند، متاسفانه آنقدر حاشیه سازی زیاد است که فیلمسازان جرات تولید این فیلم‌ها را پیدا نمی‌کنند.

نظر شما