شناسهٔ خبر: 72916 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بنزین ۴۰۰ تومانی کارت‌های سوخت ته کشید/ موجودی کارت‌ها؛ ۶۰۰میلیون لیتر/ ۷۰ میلیون لیتر مصرف روزانه بنزین کشور

بنزین/1 از ابتدای سال تاکنون به طور متوسط روزانه ۷۰میلون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است که براین اساس ذخیره بنزین ۴۰۰ تومانی نیز به ۶۰۰ میلیون لیتر رسید.

به گزارش نماینده، با آغاز گام دوم قانون هدفمندکردن یارانه‌ها و افزایش قیمت بنزین یارانه‌ای به ۷۰۰ تومان صاحبان خودرو سعی داشتند به جای استفاده از بنزین ۴۰۰ تومانی موجود در کارتهای سوخت خود از بنزین نیمه یارانه‌ای ۷۰۰ تومانی و بنزین آزاد با نرخ ۱۰۰۰ تومان استفاده کنند تا بتوانند از بنزین ۴۰۰ تومانی در مقاطع خاص مانند تعطیلات تابستانی بهره‌مند شوند.

براین اساس طبق آمارهای موجود در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از آغاز اجرای گام دوم قانون هدفمندکردن یارانه ها دو میلیارد و ۷۱۴ میلیون لیتر بنزین ۴۰۰ تومانی در کارتهای سوخت ذخیره شده بود که از این میزان دو میلیارد و ۱۵۳ میلیون لیتر به خودروهای سواری و ۵۶۱ میلیون لیتر باقیمانده نیز به موتورسیکلت ها اختصاص داشت.

همانطور که پیش بینی می شد با شروع فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی مصرف بنزین ۴۰۰ تومانی افزایش یافت به طوری که در تابستان ذخیره بنزین ۴۰۰ تومانی نصف و به یک میلیاردو ۳۰۰ میلیون لیتر رسید و در پایان تابستان نیز موجودی بنزین ۴۰۰ تومانی حدود ۸۰۰ میلیون لیتر شد.

هم اکنون براساس آمارهای شرکت ملی پخش ذخیره بنزین ۴۰۰ تومانی در کارتهای سوخت به ۶۰۰ میلیون لیتر رسیده است.

براساس همین آمار از ابتدای سال ۹۳ تاکنون ۱۵ میلیارد و ۲۰۶ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور مصرف شد.

مقایسه آماری ۷ ماه نخست امسال با مدت مشابه سال قبل نشان می دهد مصرف بنزین امسال ۳۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر افزایش داشته است.

 

منبع: فارس

نظر شما