شناسهٔ خبر: 72891 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در صورت نتیجه‌بخش نبودن مذاکرات ایران برای راه‌اندازی ۱۹۰ هزار سو اقدام می‌کند

آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر مذاکرات نتیجه‌بخش نبود ایران به سرعت برای راه‌اندازی ۱۹۰ هزار سو اقدام خواهد کرد.

به گزارش نماینده، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره اظهارات اخیر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در مورد مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ گفت: به نظر می‌رسد کوتاه آمدن طرف ایرانی در برابر غربی‌ها موجب گستاخی آنها شده است.

وی به سوءاستفاده غرب از نرمش قهرمانانه ایران اشاره کرد و اظهار داشت: ایران صرفا به دنبال شفاف‌سازی بوده و یک تغییر روش جهت اعتماد سازی در سیاست‌های خود داده است و به هیچ عنوان از خطوط قرمز کوتاه نمی‌آید.

آصفری از عدم تمایل جمهوری اسلامی به تمدید مذاکرات پس از سوم آذر در صورت نتیجه‌بخش بودن آن سخن گفت و افزود: غرب باید متوجه باشد که ایران بر مبنای اعتمادسازی گام برداشته و صرفا فرصتی برای توافق به دو طرف داده است.

وی با تاکید بر ممانعت ایران از تعیین زمان توسط غرب برای توسعه و پیشرفت صنعت هسته‌ای کشورمان گفت: اگر غربی‌ها از این فرصت باقیمانده استفاده نکرده و خواسته‌های کشور را تمکین نکنند ایران میلی به تمدید زمان مذاکرات نخواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: اگر مذاکرات نتیجه‌بخش نبود ایران به سرعت برای راه‌اندازی ۱۹۰ هزار سو اقدام خواهد کرد.

نظر شما