شناسهٔ خبر: 72811 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کل یوم عاشورا...

پایتخت ایران اسلامی غرق در اندوه عاشوراست

عاشورای 88/1 بار دیگر عاشورای حسینی(ع) فرا رسید و عزاداران شهر تهران از ساعات ابتدایی صبح با حضور در هیأت‌ها، مساجد و حسینیه‌ها در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بر سر و سینه می‌زنند و به یاد مظلومان دشت نینوا اشک می‌ریزند.

 به گزارش نماینده به نقل از فارس، ظهر عاشورا نزدیک می‌شود و هنگام اقامه نماز فرا می‌رسد، اباعبدالله الحسین(ع) به نماز می‌ایستد و یاران سپر جان مولا می‌شوند تا ایشان، نماز را ـ‌که بدان عشق می‌ورزد‌ـ به جا آورد، نماز به پایان می‌رسد و چند تن از یاران صدیق با تیرهای زیاد بر بدن جان به جان آفرین تسلیم می‌کنند و چه زیبا لقب «شهید نماز» را به خود اختصاص می‌دهند.

ساعتی بعد، دیگر از یاران امام(ع) کسی باقی نمانده است و نوبت به خاندان آل طه می‌رسد ... اکنون علی‌اصغر، علی اکبر، قاسم‌بن الحسن و ... به شهادت ‌رسیده‌اند و امام که بدون علمدار در صحرای نینوا تنها مانده است، ندای «هل من ناصر ینصرنی» سر می‌دهد...

حالا چهارده قرن از آن زمان می‌گذرد، اما عاشقان حضرتش همچنان بر سر و سینه می‌زنند و خون می‌گریند.

امروز نیز مردم سیاهپوش تهران در حالی در ماتم مصیبت مولا و مقتدای آزادگان سوگوارند که جوانان در سوگ شهادت علی اکبر(ع) و نوجوانان در سوگ شهادت قاسم‌بن الحسن داغدارند و مادران شیرخوارگان در غم حضرت رباب(س) شریک، و خواهران شهدا در حزن و اندوه دل زینب(س) اشک ماتم بر چهره‌شان جاری است.

در جای جای پایتخت ایران اسلامی هیأت‌ها، حسینیه‌ها و مساجد و تکیه‌های بی‌شماری وجود دارد که در این روز حزن و اندوه از ساعات ابتدایی امروز (سه‌شنبه ۱۳ آبان ماه) عشاق حسینی حضور پیدا کرده و میادین اصلی شهر شاهد حضور جمعیت بی‌شماری از این دلدادگان حسینی است.

همچنین تقارن روز عاشورا با یوم‌الله ۱۳ آبان و روز استکبارستیزی موجب شده مراسم ویژه‌ای نیز به همین مناسبت برگزار شود که مهمترین آن‌ها تجمع عاشوراییان در مقابل لانه جاسوسی است. در این مراسم که شهدای گمنام نیز تشییع خواهند شد، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان سخنرانی می‌کند و پس از اتمام مراسم، نماز با شکوه ظهر عاشورا به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی اقامه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، خیابان‌های اصلی شهر آماده حضور جمعیت عزادار است که تا پس از برگزاری مراسم عزاداری، همزمان با بانگ اذان ظهر، به یاد نماز ظهر عاشورا این فریضه الهی را اقامه ‌کنند.

 

نظر شما