شناسهٔ خبر: 72755 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

با صدور پیام های جداگانه؛

احزاب و سازمان ها مردم را به حضور در مراسم ۱۳ آبان دعوت کردند

13 آبان احزاب و نهادهای مختلف با صدور پیام های جداگانه مردم را به حضور در مراسم ۱۳ آبان دعوت کردند.

به گزارش نماینده، جامعه اسلامی مهندسین به مناسبت عاشورای حسینی (ع) و یوم الله سیزدهم آبان بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد: امروز آمریکا و همه سلطه جویان دنیای کنونی می‌دانند که فرزندان رشید ایران اسلامی دست از مبارزه و پیکار با استکبار نخواهند کشید و حق طلبی را آرمان جاودان انقلاب اسلامی که منبعث از فرهنگ عاشوراست، می‌دانند. متن این بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

بیانیه جامعه اسلامی مهندسین به مناسبت عاشورای حسینی (ع) و یوم الله سیزدهم آبان

کربلا، آمیزه کرب است و بلا ... وبلا افق طلعت شمس اشتیاق است. آن شراب طهور را که شنیده‌ای، تنها تشنگان راز را می‌نوشانند و ساقی‌اش حسین (ع) است، حسین (ع) از دست یار می‌نوشد و ما از دست حسین (ع).(شهید سید مرتضی آوینی)

هموطنان عزیز و آزادگان سراسر جهان!

بی تردید از آن روزی که ندای حق طلبی خون خدا در دشت کربلا طنین انداز شد، بانگ استکبار ستیزی و شهادت طلبی در طول تاریخ به گوش می‌رسد. روزی این خروش خونین از حنجره فرزند زهرای مرضیه(س) در برابر لشگریان یزید برخاست و روزی دیگر هیهات من الذّله از حلقوم عاشقان و شیفتگان حسین بن علی (ع) و پیروان مکتب عاشورایی امام خمینی (ره) بر می‌خیزد.

سیزدهم آبان در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی، نقطه عطفی است که از خلق یک حماسه نیز فراتر است و امسال این تقارن زیبا دل هر دلداده ای را به مکتب عاشورا، متوجه آن ندای همیشه جاودان «هیهات من الذّله» می‌نماید. پیام هدایتگر مکتب عاشورا که بر لسان خمینی کبیر (ره) جاری شد، نسل‌های این سرزمین عاشورایی را دوباره با ظلم ستیزی و شهادت طلبی پیوند زد.

امروز آمریکا و همه سلطه جویان دنیای کنونی می‌دانند که فرزندان رشید ایران اسلامی دست از مبارزه و پیکار با استکبار نخواهند کشید و حق طلبی را آرمان جاودان انقلاب اسلامی که منبعث از فرهنگ عاشوراست، می‌دانند.

اگر زمان عوض شود و اگر نسل‌ها در پی یکدیگر بیایند و اگر صحنه قیام عوض شود، آرمان قیام عاشورا که نهفته در قلوب محبین حضرت سید الشهدا است، عوض نخواهد شد.

جامعه اسلامی مهندسین ضمن عرض تسلیت و تعزیت ایام عزای حضرت سید و سالار شهیدان، ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)، در آستانه عاشورای حسینی و فرا رسیدن یوم الله سیزدهم آبان، ملت غیور ایران و بویژه نسل جوان و دانشجویان و دانش آموزان سرافراز را به حضور پرشور در آیین‌های گرامیداشت عاشورای حسینی و تظاهرات سراسری ۱۳ آبان و طنین انداز ساختن شعار« هیهات من الذّله » و نمایش قهرمانانه سازش ناپذیری در برابر استکبار جهانی دعوت می‌نماید.

امید آنکه همگان با تأسی به مکتب عاشورا و فرهنگ کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا، در پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و پیروی از رهبر فرزانه انقلاب بکوشیم و منادی ندای استکبار ستیزی همه شهیدان تاریخ اسلام باشیم.

**آمریکا با راه‌اندازی جنگ مذهبی به دنبال غافل کردن ایران از رسالت اصلی‌‌اش است

همچنین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت ۱۳ آبان تاکید کرد: آمریکا با راه‌اندازی جنگ مذهبی به دنبال غافل کردن ایران از رسالت اصلی‌اش

است.

متن این بیانیه بدین شرح است:

فرارسیدن ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز امسال رنگ و بویی عاشورایی به خود گرفته است و در یک تقارن تاریخی زیبا و معنا دار روز مبارزه با استکبار جهانی در تقویم ملت ایران با روز عاشورای حسینی (ع) همزمان شده است.

عاشورای حسینی (ع) در تمام طول تاریخ و اعصار الگودهنده و الهام بخش همه مبارزان عدالت خواه و آزادی طلب بوده است و این الگودهی و جهت بخشی به شیعیان و مسلمانان محدود نمی‌شود، بلکه هر انسان آزاده‌ای که بخواهد عزتمندانه زندگی کند و زیر بار ظلم و ستم نرود، محتاج به تبعیت از قیام جاودانه حسینی (ع) است.

ملت مسلمان ایران نیز در طول مبارزه ۵۰ ساله خود با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار و اذنابش، همواره از گنجینه بی پایان عاشورا مدد و یاری گرفته است و نگاه به تاریخ انقلاب اسلامی موید این سخن است.

سخنرانی تاریخی امام خمینی (ره) در بعد از ظهر عاشورای حسینی (ع) در سال ۱۳۴۲ منجر به دستگیری ایشان و متعاقب آن قیام و خیزش عاشورایی ۱۵ خرداد شد، بزرگترین تظاهرات‌های ملت مسلمان ایران در سال ۱۳۵۷ در تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) رقم خورد و فتنه ۸۸ نیز در ۹ دی با استعانت از روحیه عاشورایی این ملت بود که پایان پذیرفت.

امسال ۱۳ آبان که در ۳ مقطع نمود بارز دشمنی استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار بر علیه ملت ایران است، با عاشورای حسینی (ع) مقارن شده و ملت ایران با قامتی برافراشته و استوارتر از همیشه با آرمان‌های عاشورایی انقلاب اسلامی خود تجدید پیمان می‌کنند و بار دیگر به همه مستضعفان جهان اعلام می‌کنند که از مبارزه خسته نشده‌اند.

آمریکای جنایتکار نیز در این جبهه با همه قوا وارد شده و با راه‌اندازی جنگ مذهبی که میراث شوم استعمارگر پیر یعنی انگلستان در منطقه خاورمیانه است، با تقویت و تشویق گروهک‌های تروریستی تکفیری سعی در مشغول کردن نظام اسلامی و غافل شدن جمهوری اسلامی از وظیفه و رسالت اصلی خود دارد.

در این مقطع هر چند جمهوری اسلامی با حمایت از دولت‌های حامی جریان مقاومت و عدالت، فتنه تکفیری‌ها را تا حدود زیادی مهار کرده است، اما هیچگاه از رسالت اصلی خود یعنی تلاش در مسیر تمدن سازی اسلامی غافل نشده و آن را رها نکرده است.

تمدن سازی نوین اسلامی بنا به تعبیر رسای رهبر معظم انقلاب اسلامی «مدظله العالی» بر سه پایه فرهنگ، علم و فناوری و اقتصاد قابل پی‌ریزی بوده و هم اکنون کشور در این زمینه‌ها در حال رشد و بالندگی است.

ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری و خط مشی‌های ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» در انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان اصول و مبانی حرکت به سوی تمدن سازی نوین اسلامی نصب العین همه فعالان و دلسوزان نظام خواهد بود.

امروز رشد شتابان علمی کشور در ابعاد مختلف و تلاش برای افزایش این سرعت که به اقتدار علمی کشور و تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی منجر خواهد شد و مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی در کنار توجه به رشد و شکوفایی استعدادهای درخشان فرهنگی نیروهای انقلاب، بزرگترین نمود مقابله با استکبار جهانی است.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن عرض تسلیت عاشورای حسینی (ع) و گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبازر جهانی و نکوداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و همه شهیدان راه عدالت وآزادی در تمام عالم و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری «مدظله العالی» بر تلاش همه فعالان علمی و فناوری برای استمرار  و ارتقای پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور عزیزمان به عنوان اصلی‌ترین راهبرد برای مقابله با توطئه‌های دشمنان ملت آزاده ایران تاکید می‌کند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم با صدور اطلاعیه‌ای، سیزدهم آبان را "تجلی عاشورای حسینی در عصر حاضر" دانست.

وجه اشتراک عاشورای حسینی و یوم الله ۱۳ آبان، همان "روح  مبارزه  با ظلم و ظالم و استکبار"  است.

۱۳ آبان امسال هم از راه می‌رسد البته با این تفاوت و ویژگی که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که یادآور سه رخداد مهم تاریخ انقلاب اسلامی است با روز عاشورا سالروز شهادت اسوه یکتای آزادگی حضرت امام حسین(ع) مقارن گشته است. هر یک از مناسبت‌های ۱۳ آبان اعم از تبعید حضرت امام خمینی(ره) در اعتراض به تصویب لایحه ننگین و ذلت‌بار کاپیتولاسیون، کشتار دانش‌آموزان عزیز به دست عوامل آمریکا و تسخیر لانه فساد و جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام، در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نقش خاص خود را داشته است و در هر یک روح مبارزه با استکبار حاکم است و این همان روح حاکم بر عاشورا و حرکت تاریخ‌ساز حضرت امام حسین(ع) در مبارزه با طاغوت زمان است و این همزمانی ۱۳ آبان و عاشورا فرصت ارزشمندی در جهت فراگیر کردن و تعمیق فرهنگ استکبار ستیزی با الهام از فرهنگ عاشورا در عصر حاضر است.

تقارن تاریخی و معنادار یوم‌الله ۱۳ آبان  امسال، با روز عاشورای حسینی و برپایی تظاهرات ضد  استکباری ملت عاشورایی ایران اسلامی در این روز در سراسر کشور، پاسخی رسا به ندای حق طلبی و آزادگی "هل من ناصر ینصرنی" امام حسین (ع) در ظهر عاشوراست؛ ویژه مراسم تظاهرات در تهران از ساعت ۰۹:۳۰ صبح عاشورا، روز ســـه‌شـــنبـه ۱۳ آبان در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا واقع درخیابان آیت الله طالقانی، با سخنرانی حضرت"حجت الاسلام و المسلمین  علیرضا پناهیان"  و مداحی مادحان و ذاکران حسینی آقایان "حاج سعید حدادیان"، "حاج حسین سازور"، "حاج سلیم مؤذن زادۀ اردبیلی"، "حاج عبدالرضا هلالی"، "حاج امین مقدم"، "حاج مصطفی خرسندی" برگزار می‌شود و در پایان نماز جماعت با شکوه ظهر عاشورای حسینی به امامت حضرت "حجت الاسلام و المسلمین حاج محسن قرائتی" اقامه خواهد شد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ضمن دعوت از ملت بزرگ وعاشورایی ایران اسلامی، درخواست می‌کند  تا همگام و هم‌صدا با سایر مردم آزاده و عدالتخواه جهان، با حضور عاشورایی، حماسی و  انقلابی خود در ویژه مراسم تظاهرات ضد استکباری یوم الله سیزدهم آبان و سردادن شعار همیشگی خود یعنی، "مرگ بر امریکا  و مرگ بر اسرائیل"،   فریاد رسای «هیهات منا الذله» حسینی را بار دیگر به گوش وجدان‌های آگاه و حقیقت طلب جهان برسانند.

 

نظر شما