شناسهٔ خبر: 72653 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

گفتگو با حسین فتاحی/

داستان انقلاب می‌تواند ببالد، به‌شرط اینکه مدیریت داشته باشد

فتاحی/1 دبیر هفتمین دوره جشنواره داستان انقلاب با تأکید بر برنامه‌ریزی بیشتر در حوزه داستان انقلاب گفت: داستان انقلاب می‌تواند ببالد، رشد کند، اکسیژن تولید کند؛ البته به‌شرط اینکه برایش مدیریت قوی‌تر داشته باشیم.

به گزارش نماینده حسین فتاحی، دبیر هفتمین دوره جشنواره داستان انقلاب، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برنامه‌های این دوره جشنواره گفت: جشنواره داستان انقلاب در هفتمین دوره خود، اقدام به ایجاد تنوع در فراخوان اولیه کرده است. در این دوره تلاش شده تا داستان انقلاب از وجوه جدیدتر از منظر نویسندگان مورد توجه قرار گیرد؛ به همین دلیل علاوه بر لحاظ موضوع انقلاب در پیش از پیروزی، در میانه راه و پس از پیروزی، تأثیرگذاری انقلاب در کشورهای منطقه نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بعد از اتمام دوره گذشته جشنواره، با محسن مؤمنی شریف جلسه‌ای مبنی بر بررسی جشنواره داشتیم که در آن تصمیم گرفتیم تا آثار برگزیده‌ای که تاکنون منتشر نشده‌اند، تا پایان سال جاری به چاپ برسند. علاوه بر این، در همین جلسه پیشنهاداتی مبنی بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی، توجه بیشتر به هنرمندان بالقوه در حوزه انقلاب اسلامی و تشکیل دبیرخانه دائمی هنری برای جشنواره در جهت ارتقای کیفی و بررسی عملکرد آن ارائه شد که هم‌اکنون در دست بررسی است.

دبیر هفتمین دوره جشنواره داستان انقلاب با اشاره به ضرورت تشکیل دبیرخانه‌ دائمی هنری برای این جشنواره یادآور شد: ما هم‌اکنون در حوزه دبیرخانه‌ای برای امور اجرایی جشنواره داریم، اما برای ارتقای کیفی جشنواره و عمق بخشیدن به امور آن نیازمند به دبیرخانه هنری نیز هستیم تا کنار غنای محتوایی به جشنواره، در زمینه برقراری ارتباط هرچه بیشتر با نویسندگان و دوستداران داستان انقلاب تلاش بیشتری انجام شود.

فتاحی با اشاره به برگزیدگان جشنواره در دوره‌های گذشته گفت: هرچند ما در هر دوره شاهد حضور نویسندگان جدید به جشنواره هستیم، اما به‌طور کلی بدنه اصلی جشنواره را همان نویسندگان در دوره‌های گذشته تشکیل می‌دهند. البته این امر به‌نظر من مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند، بلکه موضوعی که باید به آن پرداخت این است که نویسنده برنامه برای جشنواره نداشته باشد بلکه با دید کلان‌تر به خلق اثر قوی‌تر بیندیشد.

وی افزود: ملت‌ها به‌طور خود به خود نیازهای خود را در طول سال تشخیص می‌دهند و برای رفع آن تلاش می‌کنند. داستان انقلاب هم به‌نظر من حرکتی است که به‌طور طبیعی رشد می‌کند و با وجود کمبودها می‌تواند رشد کند، مانند طبیعت ببالد، اکسیژن حوزه فرهنگ را تولید کند، البته به‌شرط اینکه در این زمینه مدیریت داشته باشیم.

نظر شما