شناسهٔ خبر: 72378 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

هشدار نماینده مردم بجنورد؛ فساد ۳۲ میلیارد تومانی مربوط به جلوگیری از اجرای راه‌آهن مشهد ــ بجنورد ــ گرگان است

ثروتی/1 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: فساد ۳۲ میلیارد تومانی که اخیراً خبرساز شده مربوط به جعل رأی در پرونده یک شرکت برای جلوگیری از اجرای راه‌آهن مشهد ــ بجنورد ــ گرگان است.

 به گزارش نماینده، موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به اینکه یک دستگاه دولتی با به‌کارگیری وکیل ۳۲ میلیارد تومانی، شبه‌پول‌شویی، جعل رأی و عدم اجرای اصل ۴۴ سعی در توقف اجرای راه‌آهن گرگان ــ بجنورد ــ مشهد دارد، اظهار کرد: این دستگاه برای آنکه شرکت‌های زیرمجموعه خود را غیردولتی نکند یک وکیل ۳۲ میلیارد تومانی گرفت تا با جعل رأی اجازه ندهد این شرکت‌ها واگذار شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره واگذاری شرکت مهاب قدس به شرکت عمران آستان قدس، گفت: واگذاری این شرکت مهاب قدس به شرکت عمران آستان قدس در راستای اجرای اصل ۴۴ در دولت دهم اتفاق افتاد و بعدها سازمان خصوصی سازی ایراداتی به آن گرفت.

وی تصریح کرد: دولت گذشته ایراد سازمان خصوصی‌سازی را رفع کرد و هیئت تطبیق مصوبات مجلس نیز آن را تأیید و به سازمان خصوصی‌سازی ابلاغ کرد اما دولت یازدهم در ابتدای کار خود مصوبه قانونی واگذاری شرکت مهاب قدس به شرکت عمران آستان قدس را لغو کرد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس افزود: با لغو این مصوبه دولت دهم، ۵۰ نماینده از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران و گیلان با امضای نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار پیگیری برای حل این مشکل شدند و در نامه‌ای به آقای روحانی نیز اعلام کردیم تا در اجرای مصوبه‌ای که قانونی است، خلل وارد نشود.

ثروتی گفت: بنده نیز در نطق خود و مصاحبه‌ها، نسبت به انتساب فساد مالی به دولت دهم واکنش نشان دادم و از دادستان عمومی و انقلاب نیز خواستم نسبت به رسانه‌ای شدن این خبر کذب و اعلام آن از رادیو بی. بی. سی. و رادیو آمریکا ورود پیدا کند.

وی تصریح کرد: در این باره از مسئولان دو دستگاه در مجلس سؤال شده که باید در صحن مجلس پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: این دستگاه، با توقف روند واگذاری شرکت صبا و مهاب قدس و عدم اجرای اصل ۴۴، مانع واگذاری این شرکت‌ها که درحال واگذاری به بخش غیردولتی بودند به این بخش‌ها شد و با شبه‌پول‌شویی ۱۵ میلیارد‌ تومانی و از طریق قرارداد ۳۲ میلیارد‌ تومانی با وکیل، پول را از حساب دولت به حساب شرکت تحت مدیریت این دستگاه دولتی منتقل کردند، همچنین سعی کردند با جعل رأی در پرونده شرکت مهاب قدس، مسیر واگذاری صحیح براساس اصل ۴۴ قانون اساسی را منحرف سازند.

رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی گفت: آنهایی که با واگذاری شرکت مهاب قدس مخالف بودند، افرادی هستند که در بدنه این دستگاه می‌خواهند پیمان‌های بزرگ و پروژه‌های بزرگ را در انحصار خود داشته باشند.

ثروتی خاطرنشان کرد: از دادستان انتظار می‌رود این موارد را ریشه‌یابی و مشخص کند آنان که به‌دنبال نگه‌داشتن شرکت مهاب قدس هستند به‌عنوان مافیا به‌دنبال چه اهدافی هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در ضمن در این رابطه ۱۰۰ نماینده به رئیس قوه قضائیه نامه‌ای نوشتند و تقاضا کردند مسئول مربوطه برای اعمال ماده ۱۸ ترتیب اثر ندهد و به رئیس قوه قضائیه اجازه دهد مسیر قانونی طی شود.

ثروتی اظهار کرد: در جلسه‌ای که نمایندگان کمیسیون بودجه با رئیس قوه قضائیه داشتند همین تقاضا مطرح شد و او نیز اعلام کرد موضوع را پیگیری می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: حکم دادگاه به‌نفع شرکت عمران آستان قدس صادر شده و دادگاه تجدید نظر نیز در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه قانون برای تمام قواها لازم و ضروری است، افزود: انتظار داریم قوه قضائیه به‌طور مستقل به این موضوع رسیدگی و از اعمال نفوذ دولت جلوگیری و قانون را اجرا کند.

ثروتی تصریح کرد: اگر قانون اجرا شود هم واگذاری شرکت مهاب قدس برطرف و هم راه‌آهن مشهد ــ بجنورد ــ گرگان اجرا می‌شود.

نظر شما