شناسهٔ خبر: 72343 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اوقاف برای مقابله با خرافات تعارف ندارد/ آسان‌سازی وقف با طرح‌های مشارکتی

اوقاف معاون سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سازمان اوقاف برای مقابله با خرافات تعارفی ندارد، گفت: آسان‌سازی وقف برای مشارکت جمعی در انجام امور خیریه از جمله طرح‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.

به گزارش نماینده  حجت‌الاسلام احمد شرفخانی در گفت‌وگو با  خبرگزاری فارس، با تأکید بر اینکه باید نگاه مردم به وقف تغییر یابد اظهار داشت: هم‌اکنون بسیاری از مردم تصور می‌کنند که فقط افراد دارای تمکن مالی زیاد می‌توانند وقف کنند، این در حالی است که این تصور اشتباه است.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: به منظور مشارکت تمامی افراد جامعه در امور خیریه، طرح آسان‌سازی وقف با انجام اموری از جمله ایجاد اوراق وقف در دستورکار قرار گرفت.

وی گفت: به عنوان نمونه می‌توان به ساخت بیمارستان تخصصی سرطان که از محل اوراق وقف در حال انجام است اشاره کرد، چرا که ساخت این بیمارستان نمی‌توانست از سوی یک یا دو نفر صورت گیرد.

وی به ترویج فرهنگ وقف از مقاطع دانش‌آموزی تأکید کرد و بیان داشت: باید دانش‌آموزان از هم‌اکنون با وقف کتاب‌های خود به کتابخانه‌ها با فرهنگ وقف آشنا شوند.

حجت‌الاسلام شرفخانی در ادامه با تأکید بر اینکه متولی بحث موقوفات و بقاع متبرکه در کشور، سازمان اوقاف و امور خیریه است و این سازمان به عنوان نهاد مرجع محسوب می‌شود، ادامه داد: بر همین اساس، این سازمان در جایی که احساس کند در رابطه با بقاع متبرکه خرافه‌ای ایجاد شده، مقابله می‌کند و اقدامات لازم را در این باره صورت می‌دهد.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اوقاف در رابطه با مقابله با خرافات تعارفی ندارد یادآور شد: سازمان اوقاف با انجام اقدامات فرهنگی و فرهنگ‌سازی غبار غربت بقاع متبرکه و امامزادگان را طی سال‌های گذشته زدوده است و موجب شد تا بقاع متبرکه‌ای که پیش از این برای مردم شناخته شده نبودند اما برای مردم محلی مناطق از ابتدا مورد ارادت بوده‌اند را به شکل جامع‌تری معرفی کند.

 

نظر شما