شناسهٔ خبر: 72342 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

علاقه قاتل خاموش به مردان

قاتل نامرئی در کدام استان بیشترین قربانی را گرفته است؟

گازگرفتگی معمولا قاتل نامرئی یا همان منوکسید کربن بیشترین قربانیان خود را در فصل سرما می‌گیرد اما باید گفت که این قاتل بی رحم در ۵ ماه نخست امسال نیز جان ۱۴۸ نفر را گرفته است. اما بیشترین قربانیان ساکن کدام استان بوده‌اند؟

 به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری فارس، قاتل خاموش یا قاتل نامرئی عنوان لقبی است که به گاز منوکسید کربن داده شده است.

نشت گاز منوکسید کربن بسیاری از قربانیان خود را به نحوی شکار می کند که آنها متوجه نمی‌شوند و البته بیشترشان در خواب و در زمان استراحت قربانی می‌شوند.

معمولا گازگرفتگی‌ها با آغاز فصل سرما بیشتر شده و آمار قربانیان قاتل خاموش نیز در این فصل از سال افزایش پیدا می‌کند اما در همین ۵ ماه ابتدایی امسال و زمانیکه هوا گرم هست نیز ۱۴۸ نفر قربانی گاز گرفتگی شده‌اند.

در این میان بیشترین قربانیان قاتل نامرئی در حالی در ۵ ماه نخست امسال ۱۴۸ قربانی داشته که ۱۱۲ نفر آنها مرد و ۳۶ نفر نیز زن بوده‌اند.

به این ترتیب مردان بیشترین قربانیان گازگرفتگی محسوب می‌شوند.

اما بیشترین قربانیان منوکسید کربن به مانند گذشته همچنان ساکنین تهران هستند و طی ۵ ماه گذشته ۱۰ زن و ۲۶ مرد و در مجموع ۳۶ نفر جان خود را به علت گازگرفتگی از دست داده‌اند.

بعد از تهران نیز استان اصفهان قرار داد اما به تعدادی به مراتب کمتر از تهران، در این استان ۴ زن و ۱۱ مرد و در مجموع ۱۵ نفر قربانی قاتل نامرئی شده‌اند.

در رتبه سوم نیز استان البرز با ۱۲ قربانی شامل ۲ زن و ۱۰ مرد قرار دارد.

این در حالی است که ۴ استان چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، قم و کهگیلویه و بویراحمد هیچ قربانی گازگرفتگی ندارند و استان‌های گلستان، هرمزگان، یزد، قزوین و ایلام هر یک تنها یک مورد خفگی بر اثر استنشاق منوکسید کربن داشته اند.

 

نظر شما