شناسهٔ خبر: 72323 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس‌جمهور در معرفی وزیر علوم به شاخص‌های مجلس توجه کند

طائب/1 کارشناس مسائل سیاسی به لزوم برخورداری از سابقه علمی و اجرایی مطلوب در وزیر علوم پیشنهادی اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور باید در معرفی وزیر علوم به شاخص‌های مجلس توجه کند.

به گزارش نماینده، حجت‌الاسلام مهدی طائب کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به درخواست‌های نمایندگان ملت برای وزیر علوم ایده‌آل، اظهار داشت: در مسئله وزارت علوم دو نکته اساسی مطرح است؛ نکته اول اینکه وزیری که می‌آید باید توانمندی ایجاد بالندگی در جهت دستیابی به علم و تسلط در میدان اجرائیات کشور را داشته باشد.

طائب با بیان اینکه دانشگاه ابزاری برای بحران‌زایی نیست، به لزوم برخورداری از سابقه علمی و اجرایی مطلوب در وزیر علوم پیشنهادی اشاره کرد و ادامه داد: مجلس به نقش وزیر علوم پیشنهادی در سابقه بحران‌های کشور از جمله فتنه  ۷۸ و ۸۸ توجه می‌کند و سپس رأی می‌دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره اینکه مجلس در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دیگر اگر از چنین شاخص‌هایی برخوردار نباشند چگونه عمل خواهد کرد، گفت: به هر تقدیر نکته‌ای که قابل توجه است اینکه این اقدام نباید نقض غرض کند یعنی اگر رئیس‌جمهور به هر دلیلی نخواهد به این شاخص‌ها عمل کند، این امر مانع از بالندگی علمی کشور شده و خود تبدیل به یک بحران می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مجلس باید عاقلانه عمل کند و این به معنای انفعال نیست بلکه رعایت مصالح عالی کشور است، گفت: اگر ما با افرادی مواجه شویم که باید به وظیفه خود عمل کنند اما این کار را انجام ندهند، اصل زمینه و خواست مجلس از بین خواهد رفت و باید نمایندگان متناسب با زمان و مکان تصمیم بگیرند.

طائب با بیان اینکه در این صورت این قضیه تجربه‌ای می‌شود که ملت در انتخابات بعدی توجه لازم را داشته باشند، گفت: وقتی ما از موضع بیرونی به این قضایا توجه می‌کنیم و این شاخص‌ها را برای نمایندگان ملت مهم می‌دانیم طبیعی است که رئیس‌جمهور نیز به این درک رسیده باشد و اگر به این شاخص‌ها عمل نکند علامت سؤالی است که خود باید جوابگوی آن باشد.

 

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۸-۰۹ ۱۲:۳۷ 0 0

    یعنی عضو جبهه پایداری باشد 
                                

نظر شما