شناسهٔ خبر: 72313 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گفتگو با محمد احسانی/

اقتضای کار حرفه ای تعامل سازنده با شورای پروانه ساخت و اداره کل نظارت و ارزشیابی است

احسانی مدیر کل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی گفت:افرادی که در سینما کار می کنند اگر حرفه ای باشند نیاز به توصیه کسی ندارند و خودآگاه هستند که اقتضای کار حرفه ای تعامل سازنده با شورای پروانه ساخت است.

به گزارش نماینده محمد احسانی مدیر کل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص نظارت دقیق بر روی فیلم‌نامه‌ها و تاثیرگذاری آن بر روی ساخت فیلم طبق فیلم‌نامه گفت: فیلم‌نامه‌ای که در پروانه ساخت مطالعه می‌شود به صورت مکتوب است در واقع مجوزی که  به فیلم‌نامه داده می‌شود بر اساس فیلم‌نامه و برآیند کلی از فیلم است منتهی در برخی موارد کارگردان در دکوپاژ به جهت نگاه زیباشناسانه‌اش تغییراتی را انجام  دهد.

وی افزود: آنچه مهم است حفظ نگاه و خط کلی فیلم نامه تصویب شده به هنگام ساخت است.

احسانی تصریح کرد: افرادی هم که در این عرصه فعالیت می‌کنند اگر حرفه‌ای باشند نیاز به توصیه کسی ندارند و خود آگاه هستند که اقتضای کارحرفه‌ای همین تعامل سازنده با شورای پروانه ساخت، اداره کل نظارت و ارزشیابی است.

وی افزود: گمان نمی‌کنم در این تعامل و اعتمادی که مدیران به هنرمندان دارند مشکل خاصی به وجود بیاید و قطعا وقتی فضای تفاهم وجود دارد و دو طرف حرفه‌ای هستند خطوط کلی تفاهم می‌شود.

وی در این باره ادامه داد: تهیه کننده و کارگردانی هم که کار و اثر را می‌سازد اصول و ضوابط کار را می‌شناسد و بر همین مبنا قاعدتا نباید مشکل خاصی به وجود بیاید.

احسانی در خصوص تدابیر اندیشیده شده برای نبود فیلم‌های دقیقه ای نودی برای جشنواره  سی و سوم اظهار داشت: خوشبختانه امسال علی‌رغم کمبود بودجه  کارها عمدتا زودتر شروع شده است.

وی تصریح کرد: بعد از ماه مبارک رمضان شاید ما از۳۰ فیلم سینمایی بازدید کردیم که عمدتا این آثار همزمان با تولید کارهای تدوین خود را انجام می‌دهند تا کار به موقع برسد.

احسانی بیان کرد: طبق معمول برخی از آثار با مشکل سرمایه‌گذار و مسائل دیگری روبرو بودند که تولید خود را دیرتر آغاز کردند که سعی کردیم آن آثار هم با یک زمان‌بندی مشخص به جشنواره برسد تا هیات انتخاب جشنواره سی و سوم سرفرصت فیلم‌ها را ببینند و داوری کنند.

مدیر کل نظارت و ارزشیابی در خصوص تعداد آثار عرصه دفاع مقدس اظهار داشت: حدود ۸ اثر در حوزه دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، داعش و تکفیری‌ها مشغول کار شدند یا پروانه ساخت گرفتند. اگر مشکلی به وجود نیاید به احتمال فراوان تعداد قابل توجه‌ای فیلم در این حوزه تولید شود که البته کیفیت آثار مهمتر از تعداد آثار است.

نظر شما